Na mladé lidi, kteří končí školu a rozhodují se, kam nastoupit, působí Google jako magnet a spolehlivě vyhrává žebříčky nejžádanějších zaměstnavatelů mezi studenty českých i zahraničních vysokých škol. Hospodářské noviny přinášejí exkluzivně výsledky světového průzkumu, který uspořádala švédská společnost Universum mezi 240 tisíci studenty vysokých škol ze dvanácti ekonomicky nejsilnějších zemí světa, například USA, Číny, Japonska, Austrálie nebo Ruska.

Infografika

"Google má silný přitažlivý brand, je inovativní a každý mladý člověk se s ním setkává víceméně denně," zdůvodňuje úspěšnost značky Tomáš Rašner, ředitel české komunikační agentury Studenta Media a místní oblastní manažer Universa.

Výzkumníci se studentů ptali, do které firmy by chtěli po škole nastoupit a co je k ní táhne. Google zvítězil ve světovém žebříčku na celé čáře, a to jak u studentů IT a technických oborů, tak u studentů byznysu. Plynule tím letos navázal na svá prvenství z předchozích let. První příčky obsazuje společnost provozující populární americký vyhledávač i u českých studentů.

Boduje banka, propadá se Coca­-Cola

V Evropě se do Googlu hlásí v průměru 50 tisíc lidí denně. V České republice dostává desítky až stovky životopisů. "Do pražské kanceláře Googlu přijímáme ročně jednotlivce," říká šéfka české pobočky Taťána le Moigne. Kromě toho, že člověk musí projít velmi obtížným výběrovým řízením, si společnost důkladně zjišťuje i reference. "V životopisu můžete uvést spoustu informací, ale za každého nejlépe hovoří, jak se ve skutečnosti chová, jaké má vztahy s lidmi kolem sebe a jaká práce za ním je," podotýká le Moigne.

Na druhém místě se mezi studenty techniky a IT umístil Microsoft, Apple a BMW Group. Například do Microsoftu se ročně hlásí jen v Česku zhruba 500 studentů, loni ale přijal jen osm z nich.

Mezi studenty ekonomických oborů se velmi dařilo poradenským společnostem, přičemž PwC předběhla oproti loňsku EY a skončila jako druhá nejžádanější.

Skok vzhůru udělala proti loňsku globální banka Goldman Sachs, která byla donedávna jedním ze symbolů celosvětové finanční krize a s jejím odezníváním se teď z osmého místa vyhoupla na čtvrtou nejžádanější společnost. Propadák naopak představuje Coca­-Cola, která ztrácí hlavně u evropských studentů. U ekonomů se propadla z 12. na 16. místo, u studentů strojírenství a IT spadla ze 13. o tři místa níž. "Jde o obecný pokles pozice Coca­-Coly ve většině zemí zahrnutých do výzkumu. Důvodů může být více, třeba i nedostatečná komunikace se studenty na těchto trzích," vysvětluje Rašner.

Studenti ekonomie chtějí do L'Oréalu

U studentů ekonomických oborů po celém světě se hned po Googlu umístil jako druhý nejžádanější kosmetický gigant L'Oréal. "Studenti ho všude vnímají jako velice atraktivního zaměstnavatele, zvlášť v Evropě. Konkurenci poráží v mnoha zemích. V Česku je u byznysových studentů na 8. místě, u dívek dokonce na 4. místě," dodává Rašner.

Celosvětově suverénní Google nevyhrál pouze u studentů techniky v Evropě. První je IBM, za ním Siemens a BMW. Nejde ale o senzaci, spíš o rozdíl v zadání. V Německu totiž není Google v nabídce některých oborů vůbec uveden. A protože má Německo ve výzkumu nejsilnější hlas v Evropě, táhne výsledky Googlu v této části světa dolů.

Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru