Nokia loni definitivně opustila svět, kterému kdysi dominovala, když její divizi mobilních telefonů převzal americký Microsoft. Finská společnost se tak v současnosti soustřeďuje hlavně na výrobu telekomunikační infrastruktury a své elektronické mapy Here. Jméno firmy se však podle jejího šéfa Rajeeva Suriho na telefony opět vrátí. Uvedl to v rozhovoru pro německý server Manager Magazin.

"Hledáme vhodné partnery," řekl Suri. "Microsoft mobily přímo vyrábí. My je ale budeme designovat a poté nabídneme naši značku pro licencování," popsal.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Strategii licencování již Nokia zvolila loni u tabletů. Představila totiž model nazvaný N1 s operačním systémem Android. Finská společnost v tomto případě licencuje design zařízení a svou značku tchajwanskému výrobci Foxconn, který vyrábí také například zařízení pro Apple.

Na příchod nových telefonů Nokia si ale budou muset zájemci počkat, protože firma kvůli dohodám s Microsoftem nesmí své jméno pro telefony používat do konce příštího roku.

Nokia má v současnosti tři směry podnikání. Divize Nokia Networks se zabývá výrobou infrastruktury pro mobilní operátory. O vývoj a licencování technologií se stará část nazvaná Nokia Technologies.

Poslední součástí firmy je mapová divize Here, která je největším konkurentem map od Googlu. Dlouhodobě se ale mluví o tom, že tuto část chce společnost prodat. Například Uber údajně nabídl Nokii za její mapy tři miliardy dolarů. O mapy se ale uchází i konsorcium automobilek, mezi kterými je BMW, Audi či Mercedes-Benz.

"Každý, kdo dokáže dlouhodobě posilovat byznys, je dobrý kupec," odpověděl Suri na otázku, jestli preferuje některého z nich.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru