Velká část internetových obchodů podle zjištění České obchodní inspekce stále porušuje předpisy. Inspektoři to zjistili u 80 procent e-shopů, které kontrolovali v letošním prvním čtvrtletí.

Nejčastějším problémem bylo dle slov mluvčího inspekce Jiřího Fröhlicha klamání spotřebitele. Mnozí obchodníci totiž dosud nezapracovali do svých obchodních podmínek občanský zákoník, který platí od loňského ledna.

ČOI od ledna do konce března provedla 350 kontrol internetových obchodů a porušení právních předpisů zjistila u 279 z nich. E-shopům uložila 225 pokut za milion korun.

"Největší podíl na zjištěných nedostatcích má stejně jako v minulém roce použití nekalých obchodních praktik, konkrétně klamavých obchodních praktik, které byly prokázány při kontrole obchodních podmínek internetových obchodů, a to celkem ve 233 případech," uvedla inspekce. Podle ní většinou šlo o neposkytnutí zákonem daných informací nebo poskytnutí neúplných údajů například o prodávajícím nebo podmínkách uzavření smlouvy.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Vysoký počet zjištěných nedostatků inspekce vysvětluje tím, že její kontroly byly cílené. Ke kontrole vyhledávala obchody, u nichž vzniklo na základě předchozího sledování podezření na nedodržování předpisů, a některé zkontrolovala na základě upozornění nespokojených spotřebitelů.

V loňském roce ČOI zjistila nedostatky u 79 procent z 867 kontrolovaných e-shopů a uložila jim za to pokuty ve výši 4,8 milionu korun. Stejně jako nyní i loni byly nejčastějším prohřeškem klamavé obchodní praktiky.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru