Generální ředitel Twitteru skončí ve svojí funkci k 1. červenci letošního roku. Prozatímně ho nahradí spoluzakladatel společnosti Jack Dorsey. Nenadálá zpráva přichází po rostoucím tlaku ze strany investorů, sérii změn v managementu společnosti a jejím slabém růstu.

Costolo investory ani burzu svými slovy o důležitosti pasivních uživatelů sociální sítě nepřesvědčil. Informoval o tom americký deník The Wall Street Journal

"Hluboce si vážím důvěry vedení, manažerů a zaměstnanců společnosti a těším se, že Twitter budu podporovat i v budoucnu," uvedl Costolo v prohlášení. 

Společnost bude náhradu za Costola hledat ve svých řadách i mimo ně. 

Akcie Twitteru po oznámení posílily o 7,7 procenta na hodnotu 40,59 dolaru.

Costolo se v posledních měsících snažil investory přesvědčit o tom, že klíčový není počet přímých uživatelů služby, ale počet zobrazení jednotlivých příspěvků. Zprávy čtou ve velké míře i uživatelé, kteří nemají na sociální síti účet. Twitter aktivně používá 302 milionů lidí po celém světě, což je oproti Facebooku zhruba polovina. Pasivních uživatelů je ale víc. 

18 procent

je meziroční nárůst uživatelů Twitteru, který přišel investorům příliš nízký.

Twitter v dubnu snížil odhad příjmů společnosti na letošní rok na 2,17 až 2,27 miliardy dolarů z dřívějších 2,3 až 2,35 miliardy dolarů. Analytici čekají v průměru příjmy až 2,37 miliardy dolarů.

Ve druhém čtvrtletí mají příjmy činit 470 až 485 milionů dolarů, zatímco analytici čekají příjmy 538 milionů dolarů.

Podle expertů se změna na vedoucí pozici slábnoucí firmy dala očekávat. "Tahle zpráva bohužel není překvapivá. Základním faktem je, že v současnosti Twitter neslouží nijak zvlášť dobře ani svým uživatelům, ani investorům," řekl agentuře Reuters Nate Elliott z konzultantské společnosti Forrester Research.

Hospodaření celosvětové internetové sítě Twitter se v poslední době potýkalo s problémy. V letošním prvním čtvrtletí firma prohloubila ztrátu na 162,4 milionu dolarů (3,95 miliardy korun) z loňských srovnatelných 132,4 milionu dolarů. Příjmy sice vzrostly, zaostaly však za očekáváním analytiků; firma současně snížila odhad příjmů na celý rok kvůli slabší poptávce po jejích produktech direct response, tedy vzkazech, které lze poslat přímo cíleným uživatelům.