Home Credit patřící do skupiny PPF Petra Kellnera snížil v prvním čtvrtletí ztrátu meziročně o osm procent na 57 milionů eur, což je v přepočtu zhruba 1,5 miliardy korun. Na poskytovatele spotřebitelských úvěrů stále doléhá situace v Rusku, které bylo v minulosti hlavním zdrojem jeho zisků. Rozjezd aktivit v Asii je sice citelný, ale na kompenzaci velkých ruských ztrát zatím nestačí.

Společnost působící na deseti trzích poskytla v prvním čtvrtletí úvěry za 1,125 miliardy eur (přes 30 miliard korun), což bylo zhruba o třetinu méně než před rokem. Pokles způsobilo hlavně snížení objemu úvěrů vydaných klientům v Rusku, kde se Home Credit snaží omezit rizika kvůli zhoršující se kupní síle obyvatelstva a splasklé úvěrové bublině. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru