Španělský módní kolos Inditex, který vlastní především obchody Zara, zvýšil v prvním finančním čtvrtletí čistý zisk o 28 procent na 521 milionů eur (14,3 miliardy Kč). Firma uvedla, že jí pomohlo teplé počasí v částech Evropy, zotavování evropské ekonomiky a také příznivý vývoj směnných kurzů, především pak slabé euro. Inditex je největším maloobchodním prodejcem oděvů na světě.

Skupina vlastní celkem osm značek, kromě Zary i Massimo Dutti, Bershku, Pull & Bear či Oysho. Analytici v anketě agentury Reuters předpokládali, že firma bude ve čtvrtletí do konce dubna hospodařit s čistým ziskem 510 milionů eur.

Tržby se při konstantních směnných kurzech zvýšily o 13 procent na 4,37 miliardy eur a mírně překonaly odhady.

Inditex vyrábí v zemích eurozóny více oděvů než konkurence, jakou je pro něj třeba švédský Hennes & Mauritz (H&M). Ten do značné míry spoléhá na dodavatele z Asie, s nimiž obchoduje v americké měně.

Z poklesu kurzu eura k dolaru tak měla větší prospěch španělská skupina. Inditex navíc podle agentury Reuters dokázal rychle reagovat na neobvykle teplé počasí ve Španělsku a na nižší teploty jinde v Evropě.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Firma, která od roku 2001 působí i v České republice, dnes oznámila, že jen v dubnu jí tržby stouply o desetinu. V květnu pak čeká osmiprocentní nárůst.

Hospodaření Inditexu kontrastuje s vývojem německé oděvní skupiny Gerry Weber. Ta v úterý zhoršila odhad celoročního zisku a uvedla, že chce změnit způsob, jakým si od dodavatelů zajišťuje zboží, aby mohla pružněji reagovat na aktuální trendy.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru