Americká správa bezpečnosti silničního provozu očekává, že japonská nadnárodní společnost Takata brzy oznámí počet vadně vyrobených airbagů. Mělo by jich být 33,8 milionů. Počet automobilů svolávaných ve Spojených státech k opravě této závady se tak zdvojnásobí z dosavadních zhruba 17 milionů. Informoval o tom v úterý server CNBC

Zákazníci si ve velkém stěžují. Správa uvádí, že řešení jejich připomínek může trvat několik let. Dodává, že poznávací čísla aut, kterých se poškozená technika týká, zveřejní na internetových stránkách www.safercar.gov.

Firma výrobou vadných airbagů zapříčinila nejméně šest úmrtí a více než sto zranění. V některých případech se totiž airbag protrhl a kovové šrapnely se rozletěly po celém voze. Odborníci odhadují, že nefunkčnost ochranného systému může způsobovat vlhkost, na kterou reaguje nafukovač airbagu, a ten pak pod přílišným náporem vzduchu exploduje.

"Takata souhlasila s tím, že její nafukovače airbagů jsou vadné," uvedl americký ministr dopravy Anthony Foxx. "Je spravedlivé říci, že je to nejsložitější zákaznické odvolání v historii USA," dodal.  

Jedenáct automobilek už po celém světě od roku 2008 kvůli potížím s airbagy Takata svolalo do servisů přes 36 milionů vozů, z toho 17 milionů ve Spojených státech.

Koncern Takata působí od poloviny devadesátých let i v Česku. Jeho dceřinná firma Takata Parts má výrobní linky ve východních Čechách. Zaměstnává zde přes 500 lidí a její roční tržby v roce 2013 překročily 1,5 miliardy korun. 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru