Několik měsíců poté, co kavárenský řetězec Starbucks ukončil prodej hudebních CD ve svých pobočkách, nyní uzavřel partnerství se streamovací službou Spotify. Ta ve Spojených státech otevře 150 tisíc prémiových účtů zaměstnancům Starbucks, kteří skrze ně budou v kavárnách sestavovat playlisty z aktuální hudby, jak informovala agentura AFP.

Starbucks se streamovací službě odvděčí tím, že její prémiové účty, které jinak stojí 9,99 dolaru měsíčně, bude ve svých pobočkách propagovat. Na playlisty se zákazníci budou moci napojit prostřednictvím speciální aplikace Starbucks pro smartphony. Již existující majitelé účtů u Spotify pak budou v kavárnách sbírat speciální body, přičemž po dosažení určitého počtu získají odměnu – patrně například kávu či zákusek zdarma.

„Vzhledem k evoluci hudebního průmyslu a rozmachu streamovacích technologií je to pro nás logický krok, jak zákazníkům nabídnout jejich oblíbenou hudbu,“ uvedl prezident Starbucks Kevin Johnson. „Pokračujeme v tom, že s miliony našich globálních zákazníků dál objevujeme hudbu novým způsobem,“ dodal ředitel Starbucks Howard Schultz.

Partnerství Starbucks a Spotify se jako první projeví ještě letos v 7000 pobočkách Starbucks ve Spojených státech. Později se společná iniciativa rozšíří také do Kanady a Velké Británie.

Řetězec Starbucks býval hudebním průmyslem považován za podstatné odbytiště pro hudební CD, která prodával spolu se svými nápoji či zákusky. V roce 2004 Starbucks v USA a v Kanadě zavedlo také vypalovací službu, která návštěvníkům umožňovala sestavit si své vlastní playlisty na CD. Letos v březnu řetězec s prodejem hudebních CD definitivně přestal. Stalo se tak rok poté, co podíl streamování a downloadů na hudebním trhu ve Spojených státech poprvé předčil fyzické hudební nosiče.