Automobilový průmysl v Rusku prochází nejhorším obdobím ve své novodobé historii. Na významné odvětví zaměstnávající desítky tisíc lidí těžce dolehlo ochlazení domácí ekonomiky a jeho nejviditelnější projevy: znehodnocení rublu a snížená kupní síla střední třídy. Problémy se nevyhýbají ani Škodě Auto, která má továrny v Kaluze a Nižním Novgorodu.

Prodeje osobních a lehkých užitkových vozů v dubnu propadly meziročně o více než 40 procent na 123 tisíc aut, což je ještě horší výsledek než v roce 2009 po finanční krizi. „Podobnost s tímto rokem ilustruje vážnost stávající situace,“ uvedl k posledním statistikám Jörg Schreiber z asociace AEB sdružující významné automobilky.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru