Skupina výrobců luxusního zboží žaluje čínského internetového prodejce Alibaba Group Holding. Výrobci tvrdí, že Alibaba vědomě umožňuje prodej padělků na svých internetových stránkách po celém světě, napsala agentura Reuters.

Mezi společnostmi, které žalobu podaly, jsou Gucci, Yves Saint Laurent a další značky pařížské firmy Kering. Firmy požadují odškodné a soudní zákaz prodeje, protože podle nich dochází k porušování zákona o ochranné známce a k podvodu. Firmy v žalobě uvádějí, že Alibaba bez jejich svolení inicioval výrobu, prodej i dodávky předmětů, které mají jejich ochranné známky, a vydělává na nich. Mluvčí firmy Alibaba se ke zprávě odmítl vyjádřit.

Obavy z prodeje padělaných výrobků na stránkách patřících firmě Alibaba, včetně internetového trhu Taobao, čínskou firmu pronásledují již léta. USA přitom již v roce 2012 odstranily Taobao ze svého seznamu "neblaze proslulých trhů", kde se prodávají padělky, s ohledem na dosažený pokrok.

Nejnovější žaloba je za necelý rok již druhou žalobou značek ze skupiny Kering na Alibabu podanou kvůli prodeji padělků. První žaloba se objevila v červenci, ve stejném měsíci však byla stažena, protože divize Keringu začaly pracovat s Alibabou na vyřešení problému.

Nová žaloba mimo jiné upozorňuje na příklad údajné falešné kabelky Gucci, kterou čínský obchodník nabízí za dva až pět dolarů, a slibuje, že jich má nejméně 2000 kusů. Skutečná stejná kabelka Gucci se podle stížnosti prodává za 795 dolarů. Alibaba byl informován, že prodejce nabízí falešný výrobek, přesto prodej dále umožňuje.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru