Lagerfeldova nesnášenlivost

Výčet věcí, které legendární návrhář Karl Lagerfeld nenávidí, pomalu začíná nabývat podobných rozměrů jako seznam magických schopností akčního hrdiny Chucka Norrise. Všeho, co mu vadí, si média všímají již dlouho. Autoři z webu Four Pins se však rozhodli zmapovat všechny rozhovory od roku 2002, ve kterých se Lagerfeld kriticky vymezuje vůči čemukoliv. Není překvapením, že seznam má přes 40 položek. A co tedy božský Karl vlastně všechno nenávidí? Svou vlastní minulost, ošklivé a nepříjemné lidi, malé muže, 90. léta, vůni vaření, maso, děti, cestování, dotyk cizích lidí, telefony, intelektuální konverzace s intelektuály, slova exkluzivita a múzy, silvestrovské noci, sentimentalitu, pospíchání na večeři, žabky, manikérky, selfie a rýži. A dokonce i jeho kočka Choupette je plná nenávisti vůči ostatním zvířatům a dětem.

Teroristé vs. Nike

Kvůli silnějšímu dolaru zaznamenala společnost Nike v uplynulém čtvrtletí mírný pokles prodejů. S trochou nadsázky lze ale říct, že dolar zřejmě není jediným viníkem. Hospodářským výsledkům zřejmě nenapomohl ani politický vývoj v arabských zemích. Islámští radikálové z hnutí ISIL totiž nově přidali Nike na seznam zakázaných značek a stylů. A bojovníci proti západní civilizaci se tímto "krejčovským desaterem", které jim zakazuje například také nošení v západním světě dnes tak populárních úzkých kalhot, musejí řídit. Důvodem však není pouze boj proti konzumní společnosti, ale podobnost názvu amerického výrobce sportovního oblečení s arabským výrazem pro soulož a také se jménem řecké bohyně vítězství − Níké. Ne všichni stoupenci se však se zákazem ztotožňují, což je patrné z jejich konverzace plné emocí na Twitteru. Na rozdíl od zakázaného symbolu kříže jsou prý boty Nike užitečné a pohodlné.

Sociální síť pro shopaholiky

Že už dalších sociálních sítí není třeba? Rozhodně si to nemyslí jeden z nejznámějších on-line obchodů s luxusní módou Net-a-Porter. Tato zavedená, původně londýnská společnost v týdnu spustila novou sociální síť The Net Set, která je určená všem milovníkům módy. Kromě přímého nakupování skrze aplikaci má umožňovat zábavnou interakci mezi uživateli, prostor pro inspiraci a sdílení aktuálních trendů. Přestože je dostupná pouze na mobilních zařízeních od Applu (včetně Apple Watch) a podobné konkurenční aplikace se v minulosti příliš neprosadily, věří její tvůrci v úspěch. Napomoci má podpora vlivných osobností světa módy a zapojení věhlasných značek do projektu.

jarvis_55550469e4b0cb18fbf85738.jpeg
Islámští radikálové z hnutí ISIL nově přidali Nike na seznam zakázaných značek a stylů.
Reuters