Největšímu českému mobilnímu operátorovi T-Mobile v prvním čtvrtletí meziročně stouply držby o necelých 11 procent na 6,6 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA mírně vyrostl o půl procenta na 2,5 miliardy.

Operátorovi také mírně přibylo zákazníků, o 1,4 procenta na 5,99 milionu. Rostl počet zákazníků využívajících tarifní služby. Těch má operátor přes 3,5 milionu. Naproti tomu klesal počet klientů s předplacenou kartou.

V prvním čtvrtletí dál rostl objem prodaných telekomunikačních služeb, ale zákazníci v průměru utratili méně. Tržby z mobilních služeb klesly o šest procent na 4,4 miliardy korun. Průměrný měsíční výnos na mobilního zákazníka meziročně klesl o sedm procent na 245 korun, přičemž podíl nehlasových služeb stoupl o čtyři procentní body na rekordních 41 procent.

Za leden až březen zákazníci T-Mobilu provolali v mobilní síti v průměru 154 minut měsíčně, což je o pět procent více ve srovnání s loňským rokem. Objem přenesených dat se zvýšil o 38 procent. 

Výsledky ale zkresluje fakt, že společnost nově do svého hospodaření zahrnuje i výsledky provozovatele pevných sítí GTS, s kterým se loni spojila.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru