Nápojářské skupině Kofola v prvním čtvrtletí letošního roku klesl obrat o 3,8 procenta na 1,27 miliardy korun. Hrubá marže jí stoupla o 6,9 procenta na 454,5 milionu korun, provozní zisk EBITDA klesl o tři procenta na 146 milionů korun. 

Hospodářský výsledek skupiny v prvním čtvrtletí nejvíce ovlivnila složitá situace na polském trhu. 

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Firma uvedla, že se i přes riziko mírného snížení objemu prodejů snažila soustředit na zvyšování ziskovosti. Pozitivním signálem jsou rostoucí prodeje na Slovensku nebo o 59 procent vyšší příjmy z prodejů ovocných a zeleninových šťáv Ugo na českém trhu.

"Soustředíme se nyní především na to, aby firma byla zisková v dlouhodobém horizontu. To obnáší i to, že krátkodobě mohou některé naše hospodářské ukazatele mírně klesat," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kofola patří mezi nejvýznamnější výrobce nealkoholických nápojů. V Evropě má osm výrobních závodů a zaměstnává 2300 lidí, z toho okolo 700 v Česku. Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Letos Kofola dokončila akvizici slovinského producenta minerální vody Radenska.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru