Se streamovací službou Spotify je to každý rok stejné. Její tržby sice rostou, ale to samé platí i o ztrátě, upozornil deník The New York Times.

Za loňský rok firma utržila 1,3 miliardy dolarů, což je o 45 procent více než v předešlém roce. Hospodaření však uzavřela se ztrátou čítající 197 milionů dolarů, a to je mnohem více než v roce 2013, kdy se ztráta zastavila na 68 milionech dolarů. 

Vyplývá to z finančních výkazů publikovaných v Lucembursku, kde firma sídlí.

Společnost, která svou streamovací službu poskytuje v 58 zemích světa, ztrátu vysvětluje investicemi do vývoje produktů, mezinárodní expanzí a najímáním nových zaměstnanců. Těch meziročně přibylo skoro čtyři sta.

Katalog hudebních skladeb má třicet milionů položek, které uživatelé mohou poslouchat zdarma výměnou za to, že se mezi písničkami občas objeví reklama. Komu reklamy vadí, ten si může připlatit za prémiovou verzi.

Ke konci roku 2014 vykázala společnost 15 milionů platících uživatelů a dalších 45 milionů uživatelů, kteří dali přednost bezplatné variantě. Právě předplatné tvoří největší podíl tržeb, zhruba 91 procent. Zbylá procenta připadají na výnosy z prodeje reklamy.

Hlavními konkurenty Spotify jsou Deezer, Rhapsody a Google Play. Očekává se, že Apple zavede obdobnou službu v následujících měsících.