Německá letecká společnost Lufthansa v prvním čtvrtletí snížila provozní ztrátu na 167 milionů eur (4,6 miliardy korun) z loňských srovnatelných 240 milionů eur.

Ztráta byla přitom nižší, než čekali analytici. Hospodaření aerolinek podpořily levnější pohonné hmoty, firma ale dodala, že musí pokračovat ve snižování nákladů, zvlášť kvůli růstu výdajů na penzijní pojištění a zaměstnance.

Výsledky zahrnují i hospodaření divizí Swiss a Austrian Airlines. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters očekávali ztrátu v průměru 172 milionů eur.

Tržby se zvýšily o 7,9 procenta na 6,97 miliardy eur (asi 190 miliardy korun), z části díky oslabení eura. Jeho kurz vůči dolaru klesl o více než 11 procent. Čistý zisk pak činil 425 milionů eur ve srovnání se ztrátou 252 milionů eur před rokem.

Lufthansa už delší dobu vede spor s piloty kvůli předčasným odchodům do penze a kvůli expanzi nízkonákladových aktivit. Jednání s piloty i stávky byly pozastaveny po nehodě jednoho z letadel společnosti Germanwings, což je divize Lufthansy. Nehoda se stala koncem března a zahynulo při ní všech 150 lidí na palubě.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Nehoda podle Lufthansy měla krátkodobý dopad na rezervace divize Germanwings, neovlivnila však hlavní značku. Očekávané odškodné pro rodiny obětí by mělo pokrýt pojištění.

Lufthansa se stejně jako například společnost Air France-KLM snaží snížit náklady, aby mohla lépe konkurovat firmám ze zemí Perského zálivu a Turecka a nízkonákladovým přepravcům v Evropě.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru