Češi jsou stále více ochotni pomáhat a mají k k filantropii, tedy k dobročinnosti, stále kladnější vztah. Od roku 2000 do roku 2013 se objem peněz, které firmy darují na dobročinné účely, ztrojnásobil. V současnosti jednotlivci dají ročně na 2,5 miliardy korun a firmy darují stejnou částku, tedy dohromady jde v Česku na dobročinné účely zhruba 5 miliard ročně.
Data představila v úterý Nadace Via, která se přehledem filantropie dlouhodobě zabývá. „Od roku 2000 do 2013 vzrostlo tuzemské HDP 1,67krát, průměrná mzda 1,9krát, ale finanční dary na dobročinnost se zvýšily 2,9krát. Z toho je vidět, že tendence Čechů darovat je stále větší,“ říká Jiří Bárta, ředitel Nadace Via.
Nadace také představila rozsáhlý průzkum, který pro Sdružení Via a Nadaci Via udělala společnost STEM na konci minulého roku. Zkoumala, jak Češi přistupují k filantropii a jak ji vnímají lidé z různých vrstev společnosti. Cílem projektu bylo zjistit názory příslušníků elit a české veřejnosti na filantropii a dárcovství, přičemž elitami se rozumí lidé z politiky, státní správy, z akademické sféry, z médií, z ekonomiky nebo z kultury.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru