Češi jsou stále více ochotni pomáhat a mají k k filantropii, tedy k dobročinnosti, stále kladnější vztah. Od roku 2000 do roku 2013 se objem peněz, které firmy darují na dobročinné účely, ztrojnásobil. V současnosti jednotlivci dají ročně na 2,5 miliardy korun a firmy darují stejnou částku, tedy dohromady jde v Česku na dobročinné účely zhruba 5 miliard ročně.

Data představila v úterý Nadace Via, která se přehledem filantropie dlouhodobě zabývá. „Od roku 2000 do 2013 vzrostlo tuzemské HDP 1,67krát, průměrná mzda 1,9krát, ale finanční dary na dobročinnost se zvýšily 2,9krát. Z toho je vidět, že tendence Čechů darovat je stále větší,“ říká Jiří Bárta, ředitel Nadace Via. 

Nadace také představila rozsáhlý průzkum, který pro Sdružení Via a Nadaci Via udělala společnost STEM na konci minulého roku. Zkoumala, jak Češi přistupují k filantropii a jak ji vnímají lidé z různých vrstev společnosti. Cílem projektu bylo zjistit názory příslušníků elit a české veřejnosti na filantropii a dárcovství, přičemž elitami se rozumí lidé z politiky, státní správy, z akademické sféry, z médií, z ekonomiky nebo z kultury.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru