Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o 31 procent na 242 milionů eur, což je v přepočtu 6,6 miliardy korun. Tržby společnosti se zvýšily o šest procent na 3,2 miliardy eur.

Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, do něhož Škoda Auto patří.

Škoda před dvěma týdny oznámila, že v prvním čtvrtletí prodala 265 100 vozů, což bylo o 7,2 procenta více než ve stejném období loňského roku.

V březnu dodala svým zákazníkům 102 100 vozů, a poprvé tak překonala hranici 100 000 prodaných aut za jeden kalendářní měsíc. Volkswagen ale ve zprávě započítal Škodě prodej jen 217 000 vozů s meziročním přírůstkem 1,3 procenta.

Loni Škoda Auto zvýšila čistý zisk o 46 procent na rekordních 665 milionů eur a její tržby vzrostly o 14 procent na 11,76 miliardy eur. Prodej automobilů firmy loni posílil o 12,7 procenta na 1,037 milionu vozidel a poprvé v historii překonal milionovou prodejní hranici.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

V následujících letech plánuje Škoda zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně, z toho půl milionu aut chce prodávat v Číně. Pro dosažení stanovených růstových cílů automobilka rozšiřuje své české závody a nadále bude zvyšovat i výrobu v zahraničních závodech.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Vyrábí sedm modelových řad ve 40 variantách.