Americká automobilka General Motors (GM) v prvním čtvrtletí zvýšila celosvětový prodej meziročně o dvě procenta na 2,4 milionu vozů.

V objemu prodeje však zaostala za německým konkurentem Volkswagen, který minulý týden ohlásil nárůst čtvrtletního odbytu o zhruba dvě procenta na 2,5 milionu vozů.

General Motors stáhne značku Opel z Ruska, ukončí výrobu v Petrohradu - čtěte ZDE

Příznivý vývoj prodeje ve Spojených státech, v západní Evropě a v Číně podle šéfky GM Mary Barraové převážil nad problémy na některých dalších velkých trzích, například v Rusku a Brazílii.

General Motors v prvním čtvrtletí zvýšil prodej v Severní Americe o šest procent a v Číně o devět. Odbyt v evropské divizi Opel/Vauxhall se zvýšil o tři procenta.

V loňském roce GM zvýšila globální prodej o dvě procenta na 9,92 milionu vozů, zatímco prodej konkurenta Volkswagen stoupl o čtyři procenta na 10,14 milionu aut. Jedničkou na světovém trhu však loni zůstala japonská společnost Toyota Motor, které vzrostl odbyt o tři procenta na 10,23 milionu vozů.

Toyota zatím údaje o prodeji za letošní první čtvrtletí nezveřejnila. V lednu nicméně uvedla, že v celém letošním roce počítá s poklesem prodeje o jedno procento.

Podle některých odborníků by tak japonskou firmu mohl v čele světového automobilového trhu vystřídat Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru