Americký výrobce nápojů Coca-Cola se dohodl na převzetí nápojových aktivit čínské společnosti Culiangwang Beverages Holdings.

Zaplatí za ně 400,5 milionu dolarů (10,2 miliardy korun) včetně dluhu. Coca-Cola tak získá napojení na rychle rostoucí trh s rostlinnými proteinovými nápoji.

Dohoda je prvním převzetím Coca-Coly v Číně od roku 2010, kdy čínský antimonopolní úřad zablokoval její snahu o převzetí místního prodejce ovocných šťáv a džusů Huiyuan.

Coca-Cola uvedla, že akvizice je v souladu s její strategií v Číně, tedy nadále poskytovat různorodou škálu nápojových produktů čínským spotřebitelům.

Nápoje s rostlinnými proteiny v Číně podle firmy představují rostoucí kategorii.

Culiangwang se podle svého prohlášení po prodeji svých nápojových aktivit hodlá dál věnovat spotřebitelským produktům.

Firma vznikla v roce 1998 a v Číně je předním poskytovatelem takzvaných zelených potravin. Zabývá se jak pěstováním, tak zpracováním a výrobou sterilovaných a balených potravin a jejich dopravou.

Tržní hodnota nápojových aktivit činí 230 milionů dolarů. Za rok do konce dubna 2014 zisk z těchto aktivit dosáhl 193 milionů jüanů (794,7 milionu korun). Dohodu ještě musí schválit antimonopolní úřady.

Coca-Cola v posledních letech nakupuje po celém světě výrobce džusů, vody a dalších neperlivých nápojů, aby rozšířila své portfolio.

Nová akvizice v Číně přichází v době, kdy se Coca-Cola potýká se slabším odbytem. V únoru firma oznámila, že jí zisk ve čtvrtém čtvrtletí klesl o 55 procent kvůli slabšímu prodeji na některých trzích, včetně Číny, Evropy a Mexika.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru