Šestý ročník akce Equal Pay Day, který upozorňuje na více než dvacetiprocentní rozdíl mezi odměnou mužů a žen na stejné pracovní pozici, začal v pátek konferencí Ženy sobě a v sobotu pokračuje mentoringem u kulatých stolů.

Stovkám žen z celé republiky, které se chtějí posunout ve své kariéře, nebo si zvednout sebevědomí a naučit se, jak se lépe prosadit, budou radit ty, které už na manažerských pozicích jsou.

Videokomentář poslala i eurokomisařka Věra Jourová. "Ženy v Evropě stráví v průměru 26 dní v měsíci péčí o děti, zatímco muži takto stráví 9 dní v měsíci," připomněla. Tyto rozdíly v zapojení do péče přispívají k nerovnosti žen a mužů na pracovním trhu.

Symbolem akce Equal Pay Day, která se koná i v mnoha dalších zemích, je červená taška - červená znamená v účetnictví ztrátu a je i symbolem rozdílu v platech mužů a žen. "Chtějí-li ženy být v byznysu úspěšné, musejí vědět, co chtějí, a znát svoje práva," řekla na páteční konferenci Shigeri Takamatsu, někdejší ředitelka marketingu firmy Cartier.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru