Jednu věc mají mladí lidé při investování téměř všichni společnou – zájem o akcie společnosti Apple. "Dnešní mladí jsou více propojeni se značkami než kterákoliv jiná generace před nimi. Nejznámější jsou pro ně společnosti jako Amazon, Google, Twitter nebo Facebook, a pokud investují, rozhodují se pro to, co znají nejlépe," uvedla ředitelka Ameritrade Nicole Sherrodová pro server MarketWatch.

Například čtyřiadvacetiletý David Sotolotto chodí běhat pouze v botách Nike a jeho nejoblíbenější restaurací je fastfoodový řetězec KFC. Ukázalo se, že první akcie, které si koupil, byly právě Nike a Yum! Brands. Pro millennials není takový scénář podle MarketWatch ničím neobvyklým.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

"Všiml jsem si, že akcie Nike spadly o devět procent za jeden den, takže jsem neváhal a ihned jsem je koupil. Říkal jsem si, že Nike je obrovská společnost a že dlouhodobě nebude cena jejích akcií klesat," uvedl David. To bylo v roce 2011, když mu bylo 20 let.

"Pro mnoho mladých je první akcií, kterou vlastní, Walt Diney a často jim ji kupují jejich rodiče. Je to totiž společnost, ke které mají mladí kladný vztah a velice dobře ji znají," uvedla Sherrodová. Naopak pokud investuje do akcií starší generace, tak si vybírá zdravotnické firmy.

První akcie, kterou si millennials koupili:

Společnost Podíl u millennials
Apple 6,3 %
General Electric 3,0 %
Bank of America        2,9 %
Ford 2,4 %
Microsoft 2,1 %
Intel 1,5 %
Cisco 1,4 %
Facebook 1,2 %
Google 1,2 %
Disney 0,9 %

Zdroj: TD Ameritrade

Kromě technologických akcií preferují millennials také společnosti, které jsou zaměřeny na inovaci a jsou šetrné k životnímu prostředí. Například elektrická auta od Tesly jsou aktuálně hitem a její akcie jsou v hledáčku mnoha millennials.

Největší součástí portfolií mladých lidí je ovšem americký Apple. Výrobce elektroniky, známý především svým chytrým telefonem iPhone, je pro mnoho mladých nejinovativnější firmou vůbec. 

Procentní zastoupení akcií v portfoliu millennials:

Společnost Podíl v portfoliu
Apple 11,4 %
Facebook 2,6 %
Bank of America        2,0 %
General Electric  1,6 %
Alibaba 1,5 %
Tesla 1,3 %
Microsoft 1,2 %
Intel 1,1 %
ExxonMobil 1,0 %

Zdroj: TD Ameritrade

Mezi mladými je stále větší zájem i o nemovitosti

Millennials mají v současné době díky levným hypotékám snazší přístup k půjčkám, a tak není náhoda, že letos dosáhne počet nemovitostí, které vlastní mladí lidé, vůbec nejvyšší úrovně za poslední dekády. V Americe aktuálně patří největší podíl z věkových skupin kupujících nemovitosti právě millennials. Podle Americké národní asociace realitních kanceláří to bylo minulé dva roky 32 procent.

"Millennials budou mít obrovský vliv na realitní trh během následujícího desetiletí," uvedla hlavní ekonomka amerického Redfinu Nela Richardsonová pro server Forbes.

Podle studie zveřejněné americkým Redfinem až 38 procent dnešních mladých nejdříve kupuje nemovitost a buduje si pracovní kariéru a až poté zakládá rodinu. Podstatný je také účel koupě, protože se zvyšuje počet mladých, kteří berou nemovitost jako investici. Často v ní totiž neplánují žít celý život, ale hodlají ji pronajímat nebo prodat.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru