Jiří Vaněk (49)

- Vystudoval střední průmyslovou školu strojnickou v Pelhřimově a Dopravní fakultu ČVUT v Praze.
- V roce 1989 nastoupil do tehdejší Karosy jako konstruktér.
- Prošel řadou technických funkcí až se stal šéfkonstruktérem meziměstských autobusů Iveco.
- Od roku 2013 je šéfem vývoje autobusů celé skupiny, loni se zároveň stal generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic.
- Je ženatý a má tři děti.
- Hovoří francouzsky, italsky, anglicky a rusky.

Jiří Vaněk poskytl týdeníku Ekonom první velký rozhovor, který po svém loňském jmenování generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic. Jedním z důvodů je nedostatek času, protože rodák z Vodné u Kamenice nad Lipou zároveň zastává také funkci šéfa vývoje firmy Iveco Bus: Zodpovídá tedy za inženýrské činnosti a konstrukční kanceláře od Vysokého Mýta přes tři francouzská vývojová centra až po jihoafrickou Pretorii, kde má skupina nový výrobní závod. Jak se skupině daří v zahraniční?

Loni jste získali největší zakázku v novodobé historii podniku - během dvou let máte dodat 400 nových autobusů pro Deutsche Bahn s opcí na dalších 310. Kdy se dozvíte, zda německý zákazník uplatní opci?

Během vývoje těchto autobusů jsme spolupracovali s managementem Deutsche Bahn, jejich odbornými technickými pracovníky i představiteli odborů, kteří zastupovali řidiče. Postupovali jsme tak, aby vozidlo plně odpovídalo požadavkům zákazníka. Dodávky v současné době plníme přesně podle plánu. Už loni jsme vyrobili a dodali část zakázky, letos budeme pokračovat a první etapa kontraktu by měla být naplněna v červnu 2016. Zároveň nás těší, že zákazník předpokládá opci dokonce až na 350 vozů, a věříme, že ji v dohledné době uplatní.

Čím se vlastně liší autobus pro Německo od ostatních?

V Německu platí doporučení týkající se uspořádání pracoviště řidiče. Tato norma například přesně stanoví, kde má být který ovládací prvek umístěn a jak má vypadat. Němečtí řidiči jsou na to zvyklí a odbory řidičů požadují, aby takto byly vybaveny všechny v Německu provozované autobusy. Tomu jsme se museli přizpůsobit. Stejnou přístrojovou desku ovšem využijeme při dodávkách jiným německým zákazníkům a dokonce i při prodeji autobusů do dalších zemí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru