Jiří Vaněk (49)

- Vystudoval střední průmyslovou školu strojnickou v Pelhřimově a Dopravní fakultu ČVUT v Praze.
- V roce 1989 nastoupil do tehdejší Karosy jako konstruktér.
- Prošel řadou technických funkcí až se stal šéfkonstruktérem meziměstských autobusů Iveco.
- Od roku 2013 je šéfem vývoje autobusů celé skupiny, loni se zároveň stal generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic.
- Je ženatý a má tři děti.
- Hovoří francouzsky, italsky, anglicky a rusky.

Jiří Vaněk poskytl týdeníku Ekonom první velký rozhovor, který po svém loňském jmenování generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic. Jedním z důvodů je nedostatek času, protože rodák z Vodné u Kamenice nad Lipou zároveň zastává také funkci šéfa vývoje firmy Iveco Bus: Zodpovídá tedy za inženýrské činnosti a konstrukční kanceláře od Vysokého Mýta přes tři francouzská vývojová centra až po jihoafrickou Pretorii, kde má skupina nový výrobní závod. Jak se skupině daří v zahraniční?

Loni jste získali největší zakázku v novodobé historii podniku - během dvou let máte dodat 400 nových autobusů pro Deutsche Bahn s opcí na dalších 310. Kdy se dozvíte, zda německý zákazník uplatní opci?

Během vývoje těchto autobusů jsme spolupracovali s managementem Deutsche Bahn, jejich odbornými technickými pracovníky i představiteli odborů, kteří zastupovali řidiče. Postupovali jsme tak, aby vozidlo plně odpovídalo požadavkům zákazníka. Dodávky v současné době plníme přesně podle plánu. Už loni jsme vyrobili a dodali část zakázky, letos budeme pokračovat a první etapa kontraktu by měla být naplněna v červnu 2016. Zároveň nás těší, že zákazník předpokládá opci dokonce až na 350 vozů, a věříme, že ji v dohledné době uplatní.

Čím se vlastně liší autobus pro Německo od ostatních?

V Německu platí doporučení týkající se uspořádání pracoviště řidiče. Tato norma například přesně stanoví, kde má být který ovládací prvek umístěn a jak má vypadat. Němečtí řidiči jsou na to zvyklí a odbory řidičů požadují, aby takto byly vybaveny všechny v Německu provozované autobusy. Tomu jsme se museli přizpůsobit. Stejnou přístrojovou desku ovšem využijeme při dodávkách jiným německým zákazníkům a dokonce i při prodeji autobusů do dalších zemí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru