Automobilka Mahindra & Mahindra jedná o koupi italské designérské firmy Pininfarina, designéra vozů Ferrari a dalších značek. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.

Podle zdroje jednání trvají již několik týdnů a Mahindra je už blízko dohody o převzetí italské firmy. Tržní hodnota Pininfariny je nyní 121 milionů eur (3,3 miliardy korun).

Pininfarina: Příběh karosáře, který se nespokojil se svým jménem - čtěte ZDE

Firma Pininfarina spolupracuje s Mahindrou na vývoji sportovně-užitkového vozu a pracovala také na konceptu elektrického sportovního auta Halo, které představila Mahindra na loňském autosalonu v Dillí.

Mluvčí italské firmy na dotaz uvedl, že Mahindra je jejich klientem a obě společnosti mají velmi dobré vztahy. Odmítl komentovat jednání o převzetí. Zástupce firmy Mahindra uvedl, že firma spekulace nekomentuje.

Společnost Pinifarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.

Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila.

Pininfarina v posledních 11 letech vykázala zisk pouze jednou. Firma musela restrukturalizovat svůj dluh a v roce 2011 ukončila výrobu karoserií a aut pro jiné automobilky.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru