Nejmenší český mobilní operátor Vodafone loni zmírnil úbytek počtu zákazníků. Počet klientů poklesl o 39 tisíc na 3,24 milionu, o rok dříve však operátorovi ubylo 100 tisíc SIM karet. V posledním loňském čtvrtletí se jejich počet dokonce o 12 tisíc zvýšil. Vyplývá to z dnešních údajů mateřské společnosti Vodafone Group.

Podle zprávy mateřské firmy se české pobočce rovněž loni dařilo zlepšit vývoj výnosů, konkrétní údaj ale nesdělila. Výsledky nekomentovalo ani vedení společnosti Vodafone CR. Podíl zákazníků s předplacenými kartami se snížil ze 41 na 37 procent. Počet uživatelů pevného internetu stagnoval na 12 tisících připojených.

Konkurenční T-Mobile loni zvýšil počet zákazníků zhruba o 170 tisíc na šest milionů a operátorovi se po několika letech poklesu podařilo zvýšit tržby zhruba o jedno procento na 24,1 miliardy korun. O2 klesly provozní výnosy o pět procent na 44,7 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků operátora se mírně snížil o 33 tisíc na 5,069 milionu.

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí Vodafone Group, která získala 100procentní podíl českého operátora od kanadské TIW.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru