Zlínské obuvnické firmě Moleda loni vzrostl obrat o deset procent na 90 milionů korun. Firma prodala 150 000 párů tradiční obuvi Prestige. Přestože dvě třetiny prodaných párů tvoří klasické "prestižky" užívané na práci i volný čas, Moleda se nyní zaměřuje také na dětské boty. Připravila novou řadu v černobílém designu zebra, řekl ředitel Jaroslav Navrátil.

"Inspiraci jsme čerpali v nedaleké zoologické zahradě, se kterou jsme se při této příležitosti domluvili na dlouhodobé spolupráci. Zebra bude první díl ze zamýšlené trilogie Afrika," podotkl ředitel. Boty v bílé či černé variantě doplněné neonovými barvami se budou prodávat ve speciálně vyrobených papírových kufřících.

Nová řada obuvi se dostává do prodeje v těchto dnech, firma při jejím vzniku spolupracovala s mladým designérem firmy Topgal, která vyrábí dětské batohy. "Při výrobě dětských prestižek jsme se snažili myslet na všechno. Boty jsou odlehčené, vyrobené z kvalitních materiálů. Klasická přírodní useň je doplněná potištěnou textilií - cordurou, která splňuje vysoké nároky na odolnost a pevnost materiálu," podotkla obchodní ředitelka Jolana Němcová. Děti budou mít ulehčené také obouvání, v botách jsou samolepky s barevným rozlišením pravé a levé boty. Vyrábět se budou až do velikosti 36. "Dětem dnes rostou nohy rychleji," podotkl Navrátil.

Firma dosud prodala asi tisíc párů dětských bot ročně. "Když se dostaneme na tři nebo pět tisíc, bude to úspěch," podotkl ředitel. Dosud firma nabízela dětskou obuv v klasické variantě "prestižek" i barevnou kotníkovou obuv.

Přestože čeští zákazníci jsou podle Navrátila konzervativní a chtějí zejména klasickou "prestižku", firma v posledních letech nabídla několik variant. Zákazníci si například mohou nechat vyrobit pár podle vlastního návrhu, volí barvu i potisky, Moleda nabízí také lehkou motorkářskou obuv, zimní variantu "prestižky" i letní sandály.

Moleda dodává na český a slovenský trh. "Pro zbytek Evropy jsme oproti Asii drazí. Nechceme ale používat levnější materiály, abychom šli s cenou domů. Většinu materiálů dovážíme z Itálie. V Česku zákazník ví, co kupuje, protože boty zná 30 let," podotkl ředitel.

Loňský nárůst tržeb přičítá celkovému hospodářskému oživení. "Z 65 procent vyrábíme obuv, která se používá jako pracovní. Firmy v krizi na pracovních pomůckách šetřily," podotkl navrátil. V letošním roce očekává stejný hospodářský výsledek jako loni či mírný nárůst. Firma zaměstnává ve Štípě u Zlína 50 lidí a dalších 50 v kooperacích na Slovensku. Moleda koupila technologii na výrobu bot Prestige v roce 2003 z konkurzní podstaty firmy CEBO.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru