Největší americká automobilka General Motors se rozhodla stáhnout svou německou značku Opel z ruského trhu a ukončit výrobu ve své petrohradské továrně. Firma uvedla, že tak reaguje na prudký pokles poptávky po automobilech v Rusku. GM se v Rusku zaměří na luxusní automobily, a to na značku Cadillac a některé modely Chevrolet vyráběné ve Spojených státech. Celkově ale hodlá přítomnost značky Chevrolet na ruském trhu minimalizovat.

Automobilka předpokládá, že v důsledku reorganizace svých ruských aktivit vykáže v prvním čtvrtletí mimořádné náklady asi 600 milionů dolarů (více než 16 miliard korun). "Museli jsme v Rusku přikročit k rázným opatřením, abychom ochránili své podnikatelské aktivity," uvedl šéf divize Opel Karl-Thomas Neumann. Potvrdil také, že GM hodlá v příštím roce obnovit ziskovost svých evropských aktivit.

General Motors plánuje ukončit výrobu v petrohradské továrně do poloviny roku, do prosince pak chce Opel stáhnout z ruského trhu. Největší evropská automobilka Volkswagen se už dříve rozhodla, že v Rusku ukončí prodej vozů Seat.

Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru