Modní značka Dolce & Gabbana čelí ve Spojených státech potížím kvůli kritickému vyjádření dvojice italských návrhářů na téma rodičovství párů stejného pohlaví. Některé osobnosti amerického veřejného života se rozhodly připojit k bojkotu iniciovanému britským zpěvákem Eltonem Johnem. Mezi celebritami, které odmítají nosit oblečení D&G, je třeba zpěvák Ricky Martin, moderátor Andy Cohen či někdejší česká tenistka Martina Navrátilová.

"Moje košile D&G skončí v koši – nechci, aby je KDOKOLI nosil," napsala Navrátilová na Twitteru. Vedle ní hodlá podle agentury AP italskou značku bojkotovat například zpěvačka Courtney Love či scenárista a producent Ryan Murphy. Tvůrce seriálu American Horror Story prohlásil, že oblečení od Dolceho a Gabanny nebude nosit ani on, ani kterýkoli z herců v jeho seriálu. 

Domenico Dolce a Stefano Gabbana, kteří spolu před časem měli partnerský vztah, minulý týden vyvolali poprask slovy kritickými k umělému oplodnění či k rodičovství homosexuálních párů. Mezi prvními se vůči nim ostře vymezil právě John, známý obhájce práv sexuálních menšin, který má se svým partnerem Davidem Furnishem dvě děti.

Reakce ze západních břehů Atlantiku na sebe nenechala dlouho čekat. "Probuďte se, je rok 2015," napsal Martin, podle něhož jsou Italové příliš veřejně vlivnými osobami, aby mohli projevovat takto nenávistné názory.

Značka D&G patří zvláště v Hollywoodu k oblíbeným módním domům, což bylo vidět například při předávání letošních Oscarů, kdy měli její výtvory na sobě herci Channing Tatum nebo David Oyelowo; na předávání cen kritiků zase v šatech od Italů přišla herečka Felicity Jonesová. Mezi klienty značky patří například zpěvačka Madonna či modelka Naomi Campbellová.

Někteří experti soudí, že vyjádření na společensky citlivé téma může vztahy Dolceho a Gabbany s lidmi v Hollywoodu zhoršit. "Pokud má stylista či celebrita momentálně na výběr mezi návrháři, nemyslím, že by si někdo vybral Dolceho a Gabbanu," řekl podle AP módní bloger Perez Hilton. 

Zatímco bojkot ze strany slavných movitých zákazníků může italskou značku poškodit, vážného úbytku klientů mezi průměrně vydělávajícími Američany se vzhledem k cenám nejspíš obávat nemusí, neboť se v jejich šatnících beztak příliš nevyskytuje: pánský svetr se v USA prodává za 1100 dolarů (zhruba 28 200 korun) a koktejlové šaty stojí i 6000 dolarů (asi 154 000 korun).