Sociální sítě jsou z hlediska firemní propagace dvousečnou zbraní. Na jednu stranu mohou přinést řadu benefitů, jsou ale i náchylné k zneužití. O tom se přesvědčila v nedávné době například poradenská společnost OVB Allfinanz či ČSA, kterým kdosi vytvořil falešný účet na Twitteru a Facebooku. Někdy je pro firmy ideální celou situaci brát s humorem, jindy je potřeba využít oficiálnější postup. Jak se v prostředí internetu bránit porušování ochranné známky?

Ochranná známka jako lepší startovní pozice

Ochranná známka plní svůj účel i na internetu, ani zde nesmí docházet k jejímu porušování. Pokud ji má firma samozřejmě řádně registrovanou. V takové situaci si sice někdo jiný může koupit doménu, která je shodná s mou ochrannou známkou, ale pokud by ji chtěl použít pro nabídku podobného či dokonce totožného zboží nebo služeb, mohu z pozice vlastníka ochranné známky požadovat ukončení takového užívání. A to cestou mimosoudní dohody nebo i soudně. Vždy však musím kontaktovat toho, kdo moji známku užívá.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

"Registrace ochranné známky samozřejmě není všemocná, dokáže ale výrazně vylepšit startovní pozici pro následné řešení a rychlou domluvu bez soudního řízení," radí Michaela Chytilová z patentové kanceláře Chytilová & spol.

Nekalosti na sociálních sítích

Poměrně silným fenoménem jsou v současnosti falešné či parodické účty na sociálních sítích, které se obzvlášť v prostředí Twitteru často těší velké oblibě. Je samozřejmě velice individuální, jak k takové situaci přistupovat, jestliže ale firma vnímá, že se jí takové jednání dotýká nebo že ji poškozuje (dopad na reputaci a důvěryhodnost značky), je třeba začít jednat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.