Centrum evropského průmyslu rozkládající se od Manchesteru po Miláno, které je označováno pojmem "Modrý banán", se stejně jako politický vliv přesouvá na východ. Podle agentury Reuters se oblast průmyslového vlivu v Evropě změnila spíše na "zlatý fotbalový míč" a přesouvá se do Německa.
Označení "Modrý banán" pochází z roku 1989, vzniklo po pádu Berlínské zdi. Autor pojmu, geograf Roger Brunet, jím označil pás průmyslově vyspělých oblastí od Británie přes Nizozemsko, Belgii, západní Německo a Švýcarsko po Itálii.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru