Tržby českých internetových obchodů za zboží letos stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Výrazný nárůst čeká on-line prodej potravin. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc. Vyplývá to z odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a srovnávače cen Heureka.cz.

Tržby tuzemských internetových obchodů

2011: 44 mld. Kč

2012: 51 mld. Kč

2013: 58 mld. Kč

2014: 67 mld. Kč

2015: 77 mld. Kč (odhad)

Nejoblíbenější kategorií nakupovanou on-line je v Česku elektronika, výrazněji však poroste zájem o další sortiment.

"Loni se nejdynamičtěji zvedal zájem o kategorie kosmetika a zdraví (+ 29 pct) nebo oblečení a móda (+ 15 pct). Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou také potraviny," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.

"Růst (on-line) tržeb by měl být napříč všemi segmenty. Přesto největší změna by měla přijít z oblasti potravin. Je to stále nová oblast pro e-shopy, a tak procentuálně dosahuje největších přírůstků. Další typickou oblastí je i oblečení. Lidé ztrácejí obavy z nákupů oblečení a bot on-line," uvedl analytik společnosti Home Credit Michal Kozub.

K celkovému odhadu vývoje e-commerce je však třeba také připočíst i segment služeb na internetu. "Objem služeb nakoupených on-line bude letos zhruba 26 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o pět miliard," dodal ředitel platební brány PayU v ČR Gabriel Kalapoš. Podle něj se až 60 procent z této částky zaplatí on-line platbami. Nejvíce se utratí v on-line sázkách, cestování a pojistkách.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru