Ján Gažovský (39)

- Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě.
- Od roku 2001 pracoval dva roky v obchodním řetězci Carrefour ve funkci nákupčího bílé techniky.
- Poté nastoupil do společnosti Electro World ČR jako obchodní manažer zodpovědný za kategorii počítačů.
- Od roku 2009 působil v Electro Worldu jako komerční ředitel pro český a slovenský trh.
- O tři roky později se stal generálním ředitelem Electro Worldu pro Česko a Slovensko.
- V pozici ředitele nákupního portálu Aukro působí od ledna 2015.
- Je ženatý, má dvě děti.

Na internetu loni Češi utratili více než 67 miliard korun, pro letošek weboví obchodníci očekávají růst tržeb až k 75 miliardám. Nový šéf obřího "internetového obchodního domu" Aukro, Slovák Ján Gažovský, který se v něm zabydlel v lednu, by se svojí firmou rád tento růst kopíroval.

"Zatím tam bohužel nejsme," přiznává v rozhovoru pro týdeník Ekonom. Je ale optimistou. K růstu mají Aukru pomoci hlavně prodeje přes mobilní aplikace, loni rostly o 60 procent. Celkem už na Aukru přes smartphony nebo tablety lidé utratili přes 340 milionů korun.

Jaký je vlastně váš podíl na trhu e-commerce?

Těžko se to odhaduje, protože má Aukro velmi široký rozptyl. Máte tam vše, od potravin až po elektro. Kdybychom se bavili jen o aukčním portálu, tak ten tu jiný není a konkurenta nemáme. Ale podíl na celkovém e-commerce trhu nezveřejňujeme. Tím, že Aukro prodává nové i staré zboží a k tomu jsou i aukce, velmi těžko se dá zveřejnit kvalifikovaný odhad, na kterém bychom pak mohli trvat.

Konkurencí nejsou ani slevové portály? V posledních letech se hodně rozšířily.

Jak jsem říkal, vyhraněného konkurenta v podstatě nemáme. Jsme on-line tržiště, "marketplace", za 12 let fungování jsme velký hráč a není jeden vydefinovaný konkurent, na kterého bychom se zaměřovali.

Už jsou veřejné loňské výsledky portálu?

Aukro jako součást nadnárodní skupiny Naspers tato čísla nezveřejňuje. Odhadujeme, že k 12 letům působnosti Aukra na českém trhu bude obrat činit více než 30 miliard korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.