Ján Gažovský (39)

- Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě.
- Od roku 2001 pracoval dva roky v obchodním řetězci Carrefour ve funkci nákupčího bílé techniky.
- Poté nastoupil do společnosti Electro World ČR jako obchodní manažer zodpovědný za kategorii počítačů.
- Od roku 2009 působil v Electro Worldu jako komerční ředitel pro český a slovenský trh.
- O tři roky později se stal generálním ředitelem Electro Worldu pro Česko a Slovensko.
- V pozici ředitele nákupního portálu Aukro působí od ledna 2015.
- Je ženatý, má dvě děti.

Na internetu loni Češi utratili více než 67 miliard korun, pro letošek weboví obchodníci očekávají růst tržeb až k 75 miliardám. Nový šéf obřího "internetového obchodního domu" Aukro, Slovák Ján Gažovský, který se v něm zabydlel v lednu, by se svojí firmou rád tento růst kopíroval.

"Zatím tam bohužel nejsme," přiznává v rozhovoru pro týdeník Ekonom. Je ale optimistou. K růstu mají Aukru pomoci hlavně prodeje přes mobilní aplikace, loni rostly o 60 procent. Celkem už na Aukru přes smartphony nebo tablety lidé utratili přes 340 milionů korun.

Jaký je vlastně váš podíl na trhu e-commerce?

Těžko se to odhaduje, protože má Aukro velmi široký rozptyl. Máte tam vše, od potravin až po elektro. Kdybychom se bavili jen o aukčním portálu, tak ten tu jiný není a konkurenta nemáme. Ale podíl na celkovém e-commerce trhu nezveřejňujeme. Tím, že Aukro prodává nové i staré zboží a k tomu jsou i aukce, velmi těžko se dá zveřejnit kvalifikovaný odhad, na kterém bychom pak mohli trvat.

Konkurencí nejsou ani slevové portály? V posledních letech se hodně rozšířily.

Jak jsem říkal, vyhraněného konkurenta v podstatě nemáme. Jsme on-line tržiště, "marketplace", za 12 let fungování jsme velký hráč a není jeden vydefinovaný konkurent, na kterého bychom se zaměřovali.

Už jsou veřejné loňské výsledky portálu?

Aukro jako součást nadnárodní skupiny Naspers tato čísla nezveřejňuje. Odhadujeme, že k 12 letům působnosti Aukra na českém trhu bude obrat činit více než 30 miliard korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru