Dlouhodobá diskuse o ženách ve vedení českých firem často končí u kvót. Ty jsou pak okamžitě relativizovány. Nejde však o někdy naznačovanou válku pohlaví, nýbrž o reálnou situaci ve společnosti i na pracovním trhu. 44 procent ekonomicky aktivních Čechů jsou ženy, více než polovina absolventů a absolventek českých vysokých škol, tedy polovina potenciálu talentů, jsou právě ženy.

Klíčová je z tohoto pohledu i dimenze ekonomické síly. Ženy mají vliv na více než 70 procent spotřebitelských rozhodnutí a firmy jim musí nejen dobře rozumět. A v neposlední řadě mají firmy s vyšším zastoupením žen lepší ekonomické výsledky, lépe poskytují služby a efektivněji se vyrovnávají se složitými nebo neznámými situacemi.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se