Automobilka Škoda Auto zvýšila v únoru prodej o osm procent na 76 tisíc vozů. Je to nejlepší únorový výsledek v historii značky. Na největším trhu v Číně posílila odbyt o 24 procent na 17 700 aut. Firma to oznámila v tiskové zprávě.

V západní Evropě zvýšila Škoda v únoru prodej o 2,4 procenta na 29 600 vozů, z toho v Německu odbyt klesl o 300 aut na 10 800 vozů. Výrazně rostla ve Španělsku, Švýcarsku nebo v Itálii.

Ve východní Evropě včetně Ruska prodej škodovek poklesl o 1100 na 7800 aut, v samotném Rusku se pak snížil o 800 na 5600 vozů. Ve střední Evropě naopak poptávka vzrostla o 12 procent na čtrnáct a půl tisíce aut.

Dobře se dařilo nové Fabii, kterou Škoda uvádí postupně na trhy od konce minulého roku. V západní Evropě její odbyt stoupl o téměř 12 procent, a ve střední Evropě dokonce o třetinu. Největší růst zaznamenal v únoru model Rapid, když posílil o téměř 27 procent na 16 200 vozů. Nejprodávanější zůstává Octavia, kterou si pořídilo 32 tisíc zákazníků, tedy o 21 procent více než loni.

"Radost máme zejména z příznivého vývoje prodejů nové generace modelů Fabia a Fabia Combi. Další impulz nám dodá nová Škoda Superb, s níž chceme dále rozšířit okruh našich zákazníků," uvedl šéf prodeje a marketingu Werner Eichhorn. Nový Superb měl premiéru na ženevském autosalonu a na trh se dostane v červnu.

Škoda Auto loni zvýšila prodej o 13 procent na 1,04 milionu vozů. Letos chce podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda opět růst i přes nejistý vývoj na Ukrajině a v Rusku.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru