Čínský Huawei postavil na mobilním veletrhu v Barceloně (MWC) pravděpodobně největší expozici ze všech účastníků. V rámci akce představil kromě jiného hned tři různá nositelná zařízení - hodinky, náramek a sluchátka fungující i jako náhrdelník.

Právě "nositelnosti" jsou podle Yanmina Wanga, šéfa oddělení Huawei Device pro střední a východní Evropu a severské země, pro čínskou firmu velkou příležitostí. Firma se podle něj však také chce zaměřit na lepší marketing a komunikaci se zákazníkem. Klíčovým slovem pro značku podle něj bude rychlost.

Představujete kromě mobilů a tabletů i novou nositelnou elektroniku a další zařízení. Proč je důležité mít široké portfolio?

Myslíme, že chytrá zařízení jsou pro zákazníky opravdu velmi důležitá. Všechno se přesunuje do chytrých zařízení. Zároveň to však není vždy až tak příjemné, protože se ta zařízení stávají často velká a těžká. Někteří lidé mají ale rádi velmi lehké věci, jako je právě nositelná elektronika.

S nositelnou elektronikou se také zaměřujeme na různé oblasti, jako například zdraví nebo chytré bankovnictví. Proto jsme představili tři různé typy nositelných zařízení pro tento rok. Chytrá zařízení spolu s nositelnou elektronikou mohou vytvořit pro spotřebitele mnohem pohodlnější ekosystém. Proto rozšiřujeme naše portfolio.

Yanmin Wang

V čínské společnosti Huawei pracuje Yanmin Wang již od roku 1999. Za svou kariéru vystřídal několik pozic. V současné době působí jako prezident Huawei Device pro střední, východní a severní Evropu. Vystudoval elektrotechniku na čínské vysoké škole Anhui Technical College.

Jsou tato zařízení příležitost, nebo povinnost?

Myslím, že je to pro Huawei příležitost. Technologie se nyní zlepšují velmi rychle, ať už jde o displej, baterie, software či aplikace a společně s tím má Huawei ještě jednu jedinečnou výhodu v tom, že máme silné vývojové oddělení. Pokud tedy spojíme tohle všechno dohromady, dosáhneme na nejnovější technologie a můžeme nabídnout atraktivnější zařízení pro naše zákazníky. Není to tedy jen, že bychom museli něco dělat, ale konkrétně my bychom to měli dělat.

Co považujete za konkurenční výhodu Huawei v těchto zařízeních?

Jak už jsem zmínil, máme velký a zkušený tým inženýrů. Je pravděpodobně největší v Číně a jeden z největších v celém odvětví vůbec. A je to velmi dobře organizovaný tým. To je tedy jednou z našich klíčových konkurenčních výhod.

Navíc v Huawei umíme poskytnout také “end-to-end” řešení. Tedy vyvíjíme jak síťovou infrastrukturu, tak chytrá zařízení, domácí zařízení a nyní také nositelnou elektroniku. Všechny tyto produkty by měly být založeny na našich nejnovějších technologiích. To jsou naše klíčové konkurenční výhody, z kterých můžeme těžit.

Máte v nabídce prémiová zařízení i levné modely. Co vám to přináší?

Chceme pokrýt celý trh, a proto máme portfolio produktů, které musejí být v různých cenových kategoriích. Naší strategií je ale zároveň také snižování počtu modelů v našem portfoliu, tak abychom nabízeli a podporovali v každé cenové kategorii pouze vybrané modely pro daný segment zákazníků.

A jaká kategorie je pro vás důležitější? Prémiová, nebo ta levnější?

Prémiová kategorie více pomáhá značce, je důležitá pro její image. Levnější a středně drahé modely ale zase zvětšují rozsah našich služeb. Toho můžeme využít, abychom snížili naše náklady, a mohli tak dodat naše zařízení více zákazníkům. Obě části jsou tak pro nás důležité.

Loni jste navíc představili i novou značku Honor. Proč jste potřebovali nové jméno?

Se značkou Huawei cílíme na všechny trhy a široký výběr zařízení. Na značce Honor je unikátní to, že se zaměřuje výhradně na nový trend a novou generaci, která je zvyklá nakupovat produkty on-line na internetu. Vyvinuli jsme tedy produkty pro tuto specifickou skupinu a poskytli nejnovější dostupnou technologii a dostupnou cenu pro tyto zákazníky.

Využili jsme této on-line platformy a díky ní můžeme nyní nabízet nejnovější produkty na trh velmi rychle. To ale neznamená, že by se Honor prodával čistě on-line. Najdete ho i u vybraných off-line partnerů. 

Mobilní internet se neustále zrychluje, jak se na to díváte z pohledu výrobce?

Je to velmi důležité. Dám vám příklad. Když si někdo koupil telefon s připojením na mobilní internet přes 3G, a nahradil tak starší model, už se nikdy nechtěl vrátit. Lidé mají rádi vysokorychlostní připojení. Takže rychlost chytrého telefonu je velmi důležitá. Lidé nechtějí čekat při otevírání internetové stránky nebo při čtení e-mailů. Je to velice důležitá specifikace produktu.

Jaké výhody přinese internet 5G, který je na MWC hodně vidět ve velkém množství stánků včetně vašeho?

Poskytne větší kapacitu a rychlost. Extrémně tak obohatí uživatelskou zkušenost. Tato internetová síť totiž přenese mnohem více obsahu. Lidé rádi sdílejí fotky ve vysokém rozlišení či videa. A chtějí je sledovat kdekoliv a kdykoliv. Tyto potřeby zákazníků tak táhnou technologickou evoluci. Pro bezdrátovou technologii je to velmi důležité. A je to nová technologie, což znamená, že je navíc lepší a efektivnější.

Které regiony jsou pro Huawei nejdůležitější?

Je to náš domovský trh, tedy Čína. Daří se nám ale také v Evropě, například v Německu, Itálii či Belgii. A dobré regiony jsou pro nás také Latinská Amerika nebo Střední východ.

Na co se nyní chcete v Huawei zaměřit?

Je to uživatelská zkušenost a také marketing. Vylepšíme naši komunikaci se zákazníkem. Nabízíme stále kvalitnějšía  kvalitnější zařízení, ale zákazník musí znát naši firmu, naši značku a naše produkty. Na to se musíme zaměřit. A samozřejmě také připravujeme další nové produkty. Klíčovým slovem, kterým chceme propagovat naše produkty, je “rychlost”. Tedy že zařízení funguje velmi rychle, rychle se připojuje k síti… Rychlost je pro nás klíčová.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru