Mohou účetní zachránit planetu? Tak se ve své nové knize ptá australská ekonomka Jane Gleeson-White. Její kniha je o účetních, ale ne o těch sucharech, kteří celý den stále něco počítají. Kniha je o možné revoluci v tom, jak popisujeme svět kolem nás.

Dnes se obecně předpokládá, že účetní pracují s položkami, které mají jasnou definici, jasnou hodnotu. Příkladem jsou zásoby ve skladech, mzdy, výše hotovosti, a podobně. Doposud na nich spočívala celá kapitalistická ekonomika. Antropologové či třeba ekologové se ale zajímají o jiné oblasti – o udržitelnost ekonomického rozvoje, lidské vztahy, důvěru ve společnosti, atd. Jde tedy o úplný opak zájmu účetních – o položky nehmotné, které jsou tudíž většinou ignorovány přesto, že mají vysokou hodnotu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru