Technologické firmy Cisco Systems a Intel a operátor Deutsche Telekom spojují síly v podpoře start-upů. Společně připravují akcelerátor Challenge Up!, který zacílí na inovativní firmy zaměřené na takzvaný internet věcí, tedy různá zařízení připojená k internetu. Firmy projekt představily na veletrhu mobilních technologií Mobile World Congress v Barceloně.

Všechny tři značky, které za akcelerátorem stojí, již mají své vlastní startupové projekty. "Tím, že dáme start-upům přístup ke zdrojům tří velkých globálních společností, jim pomůžeme urychlit komerční úspěch jejich nápadů," popsal viceprezident společnosti Intel Christian Morales.

Firmy ale zároveň chtějí těžit ze sdílení svých znalostí. "Naše společné zkušenosti využijeme ve prospěch programu ChallengeUp! a na podporu startupové komunity," řekl Elias Drakopoulos, viceprezident Deutsche Telekomu.

Program poskytne startupům přístup k financování, investorům, mentorům a také prostory. Čtyřměsíční program bude probíhat v Krakově, Berlíně a Vídni.

Nyní začne výběr 12 mladých společností, které se do Challenge Up! zapojí. Míří na firmy z Evropy, Středního východu a Afriky, které vyvíjejí produkty z oblastí jako chytré domácnosti, připojené automobily či nositelnou elektroniku, nebo se zaměřují na bezpečnost či datovou analýzu.

"Očekáváme, že v roce 2020 se bude k internetu připojovat 50 miliard zařízení, což nám otevírá velké příležitosti," řekl Mike Flannagan, viceprezident společnosti Cisco. Cílem akcelerátoru tak je využít potenciál těchto technologických novinek.

Za účast v programu nebude akcelerátor vyžadovat majetkový podíl ve firmách, jako je v podobných programech běžné.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru