Počet uživatelů nejrozšířenější mobilní seznamky Tinder narůstá - v České republice je podle informací HN už 100 tisíc uživatelů a další stále přibývají. Česko pro Tinder představuje nový trh, kde dochází denně k nárůstu až o 2,5 procenta.

Aplikace, která má celosvětově až 50 milionů uživatelů, aktuálně řeší, jak by začala vydělávat - přichází Tinder Plus, ale hovoří se i o začlenění reklam. Tinder by tak dostával zaplaceno od inzerentů.

Ačkoliv Tinder působí na trhu dva roky, už po necelém roce se stal ve Spojených státech nejrychleji rostoucí mobilní seznamkou v zemi a v krátké době se jeho prvenství rozšířilo celosvětově.

V současnosti si nachází své uživatele už i v České republice - stejně jako jinde jsou to především mladí do 34 let. Potenciál pro aplikaci zde je, neboť mladí do 34 let tvoří 2,5 milionu české populace a denně dochází k nárůstu uživatelů až o 2,5 procenta.

Stejně jako Facebook začal i tento start-up jako hra. Nerozehrál ji ale Mark Zuckerberg, nýbrž Sean Red a Justin Mateen a na její pravidla nejprve přistoupilo jen několik stovek teenagerů z Los Angeles.

Dle mnohých za jejím úspěchem stojí především jednoduchost. Oproti jiným seznamkám Tinder uživatele nezahlcuje zbytečnými detaily. Je propojený s facebookovými účty a v závislosti na svém nastavení navrhne další uživatele v okruhu až 160 kilometrů.

V případě posunu doprava pak uživatel vyjádří sympatie k protějšku, a pokud dojde ke vzájemné shodě, otevře se možnost chatu. Naopak posunem doleva uživatel vyjádří nezájem.

"Denně přitom dojde až k 1,5 miliardy posunutí a více než 22 milionům shod," upřesnila viceprezidentka pro komunikace Tinderu Rosette Pambakianová.

Česká republika je v současnosti pro Tinder novým a rozvíjejícím se trhem. "Nikoliv však opomenutelným, jeho uživatelská základna denně narůstá až o 2,5 procenta," uvedla Pambakianová pro HN.

Přichází Tinder Plus

S rostoucí popularitou řeší Tinder, který byl doposud nabízen zdarma, jak by mohl začít vydělávat. Už od března za poplatek nabídne rozšíření svých služeb. Novinka Tinder Plus bude zahrnovat funkce jako Undo nebo Passport.

Díky funkci Passport už nebude uživatel omezen svou polohou, ale posun po mapě umožní změnu jeho lokace a seznámení se s lidmi po celém světě. Za pomoci tlačítka Undo bude moci uživatel vrátit nechtěné odmítnutí.

Hovoří se ale i o službách nad rámec dvou zmiňovaných - jejich podoba nicméně zůstává pro uživatele nadále záhadou. Cena Tinder Plus by se měla pohybovat v rozmezí necelých sedmi až 20 dolarů měsíčně, a to v závislosti na zvolených funkcích.

Očekávaná verze aplikace byla v uplynulých měsících dostupná na zkušebních trzích v Německu či ve Velké Británii, a to za různé ceny. Cíl tohoto kroku byl jednoduchý - zjistit, kolik jsou uživatelé ochotni za extra funkce zaplatit.

V posledních dnech se objevily také informace o plánech na vyčlenění prostoru pro inzerenty - reklama by se měla objevovat v průběhu posunování mezi jednotlivými fotografiemi.

Příchod velkých změn naznačila už první akvizice, kterou Tinder provedl letos v lednu - společnosti Chill, jež je tvůrcem aplikace Tappy. Tappy se v mnohém podobá známější aplikaci Snapchat. Umožňuje sdílení fotografií a zpráv, které po 24 hodinách z paměti mobilního zařízení zmizí.

Zpoplatnění Tinder Plus se už setkalo s vlnou skepse. Významnou roli hraje nejen charakter plánovaných novinek, ale především věk uživatelů. To ostatně zohledňují i analytici ze společnosti Morgan Stanley, kteří předpokládají, že valnou část uživatelů Tinderu tvoří mladí a ti nebudou za podobné služby chtít zaplatit, neboť mají omezené finanční prostředky. Také Pambakianová upřesnila, že více než 85 procent uživatelů Tinderu je ve věku 18 až 34 let.

Ohledně hodnoty společnosti se vedou časté dohady, podle analytiků z Barclays by se mohla do konce roku 2015 vyšplhat až na jednu miliardu dolarů. Majoritním vlastníkem Tinderu je americká mediální a internetová společnost IAC, která mimo jiné vlastní také seznamky OkCupid nebo Match.com.

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru