Společnost Tatry mountain resorts (TMR) hospodařila ve svém uplynulém finančním roce se ziskem před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) ve výši 18,4 milionu eur (505 milionů korun). Meziročně to představuje pokles o necelé procento.

Po očištění výsledků o jednorázové a neprovozní položky zisk podniku podle EBITDA naopak nepatrně stoupl. Společnost, s jejímiž akciemi se obchoduje i na pražské burze, hospodářské výsledky zveřejnila v sobotu na svém webu.

Výnosy firmy, která kromě jiného provozuje největší lyžařská střediska na Slovensku a má také podíl v provozovateli největšího českého skiareálu ve Špindlerově Mlýně, v období od listopadu roku 2013 do konce října minulého roku vzrostly meziročně o 3,6 procenta na 56,3 milionu eur.

"Loňskou zimní sezonu v alpských a středoevropských střediscích lze popsat jako skoupou na množství přírodního sněhu a velmi mírnou, což jsou dva faktory, které přímo ovlivnily návštěvnost," uvedl předseda představenstva TMR Bohuš Hlavatý.

Dodal, že navzdory tomu dopad na výsledky TMR nebyl tak dramatický jako na konkurenční střediska.

Čistý zisk TMR ve sledovaném období prudce klesl, a to na 683 000 eur z 6,6 milionu eur v předchozím roce. Důvodem byl hlavně růst úrokových nákladů společnosti poté, co emitovala dluhopisy v objemu 180 milionů eur.

Zisk TMR v přepočtu na akcii tak spadl na zhruba 0,1 eura z předchozích téměř 0,99 eura.

Počet návštěvníků v horských střediscích TMR klesl o 6,4 procenta na 1,5 milionu lidí; o 5,6 procenta na 598 000 ubylo návštěvníků největšímu slovenskému aquaparku Tatralandia, který společnost také provozuje.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru