Modernizovat dálnici D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem má sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem. Zvítězilo s cenou zhruba 550 milionů korun, což je zhruba o 150 milionů více, než nabídla italská firma Serenissima Costruzioni. 

S odvoláním na rozhodnutí hodnoticí komise o vítězství Metrostavu informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Proti rozhodnutí se mohou neúspěšní uchazeči odvolat do 15 dnů.

Pokud se proti němu žádný z uchazečů neodvolá, mohou stavební práce začít na jaře, uvedlo ŘSD. Nabídka vítězného konsorcia nebyla nejnižší, nižší nabídku podala italská společnost Serenissima Costruzioni, která chtěla úsek opravit za necelých 400 milionů. Italové ale nesplnili zadávací podmínky soutěže, a jejich nabídka proto byla vyřazena, doplnilo ŘSD.

Původní nabídky uchazečů

úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice – EXIT 34 Ostředek
Uchazeči
Nabídnutá cena
Délka záruční doby
SERENISSIMA COSTRUZIONI
399.427.703,03
120
METROSTAV + SWIETELSKY + HOCHTIEF
549.424.016,32
72
PORR + STRABAG
556.363.920,00
70
COLAS CZ
556.800.307,49
66
EUROVIA CS
564.910.352,62
72
SMP + M-SILNICE + BERGER BOHEMIA + VHS
569.997.490,00
60
IMOS + TRACE
763.862.003,00
60 

Modernizace úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Valašské Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice-Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.