Prodejny se sportovními potřebami Hervis se v Česku v roce 2013 propadly do ztráty 82 milionů korun. Tržby společnosti Hervis Sport a móda klesly o 15 procent na 964 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy.

Konkurenční Sportisimo za finanční rok 2013/2014 naopak téměř zdvojnásobilo zisk. V tomto období společnost vydělala 136 milionů korun.

V předchozím finančním roce Hervis vykázal ztrátu dva miliony korun. Řetězec loni na podzim oznámil, že mění v Česku strategii, nově se zaměří na menší prodejny s plochou okolo 250 metrů čtverečních. První z nich otevřel na pražském hlavním nádraží. V případě úspěchu nového formátu prodejen chce otevřít dalších 20 obchodů Hervis Expres.

Hervis v Česku působí od roku 2002, zaměstnává přes 400 lidí. Provozuje tu 29 kamenných prodejen a e-shop. Mateřskou společností Hervisu je podle údajů v obchodním rejstříku rakouská SPAR Österreichische Warenhandels-AG.

Sportisimo pokračuje v zisku

Sportisimo mělo v předchozím hospodářském roce zisk 75 milionů korun. Společnost ve výroční zprávě pouze uvedla, že v dalším roce plánuje i nadále poskytovat zákazníkům vysoký standard výrobků a služeb za velmi příznivé ceny a získávat nové zákazníky rozšiřováním prodejní, poradenské a servisní sítě.

Obchody Sportisimo působí na českém trhu od roku 2000, prodejny jsou v 57 městech. Sportisimo zaměstnává v ČR 1235 pracovníků.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru