Český pivní trh po letech stagnace oživuje. Potvrzují to prodeje největšího tuzemského pivovaru Plzeňský Prazdroj, který loni uvařil přes deset milionů hektolitrů piva. To je o 4,5 procenta více ve srovnání s předchozím rokem. Díky oživené domácí spotřebě i rostoucímu exportu pivovar zaznamenal největší růst za posledních pět let.

Na domácím trhu Prazdroj posílil zhruba o čtyři procenta. Vliv na to měl větší zájem Čechů o klasické čepované pivo. Pily se hlavně prémiové ležáky v čele s vlajkovou značkou Pilsner Urquell. "Vycházejí nám naše aktivity v podpoře pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací a úzká spolupráce s jejich provozovateli, i inovace a cenová strategie," uvedl Paolo Lanzarotti, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Češi nicméně stále vypijí více piva baleného než v hospodách. Poměr na trhu je nyní asi 45 procent ku 55 procentům ve prospěch baleného piva. Úspěch na domácím trhu mají v hospodách i obchodech podle pivovaru také novinky, jako je třeba nápoj cider.

Dále roste také význam exportu, potvrzuje pivovar. Prazdroj loni prodal na 54 zahraničních trzích necelé 3,5 milionu hektolitrů piva, o šest procent více než v předloni. Vyhlášenou značkou v zahraničí je vedle klasické “Plzně”, která se točí v několika restauracích třeba v Londýně či Německu, také Kozel.

I letos očekává pivovar pozitivní vývoj, uvedl Paolo Lanzarotti. České pivovary mimo jiné spoléhají na hokejový šampionát, který se letos koná v Česku. Pivovary v souvislosti s ním chystají spousty akcí pro fanoušky a akce v hospodách, kde se točí jejich pivo.