Téměř tisíc lidí přijelo na oborovou konferenci českého maloobchodu Retail Summit, která se již po 21. koná v Praze. Mezi hlavní témata druhého dne setkání patří privátní značky na českém trhu, cesty k získání a udržení zákazníků, nové strategie maloobchodu nebo například otázka českých potravin. 

V další sekci se budou odborníci věnovat vztahu mezi obchodníky a dodavateli, hledání inovací nebo například budoucnosti českých obchodů. Dění na Retail Summitu sledujeme z místa dění. 

V jedné ze sekcí se řečníci věnují novým strategiím v obchodě. Plány na změny podle nich nesmějí zůstat jen na papíře. "Ztratili jsme významnou část našeho byznysu v posledních letech. Chceme zůstat prémioví, nemůžeme jít dolů s cenou. Je to těžké,” říká k tématu šéf Danone pro Česko a Slovensko Koen Burghouts. A dodal, že Danone omezilo šíři svého portfolia a soustředilo se na inovace. 

Vedle toho Vítězslav Vala, ředitel strategie a předseda představenstva společnosti Siko, uvedl, že mají stejnou strategii po celou dobu fungování firmy. "Můžete se o tom bavit hodiny, ale ve finále je ta strategie návrat ke kořenům. To znamená kvalitní zboží za dobré ceny a skvělou obsluhu. Není to raketová věda," uvedl Vala.

Podle šéfa potravinářské společnosti Mondelez (dříve Kraft Foods) pro Českou republiku Petera Muellera lidé v současnosti důvěřují stále víc a víc zejména doporučením a zkušenostem ostatních.

Vlastní značky i prodejní místa 

V jiném panelu se diskutuje o českých potravinách v obchodech. Zatímco některé řetězce jsou již přeplněné českými vlaječkami, které mají přilákat zákazníky, šéf firmy Hamé Martin Štrupl nechce sázet jen na tenhle aspekt. "Chtěl bych, aby se naše produkty prodávaly proto, že mají své značky," řekl Štrupl. Hlavní impuls pro nákup podle něj nemá být jen v samotném místě výroby nebo vlaječce na balení. 

Mezi inovace výrobců potravin patří i hledání nových prodejních míst. Takovým příkladem jsou stánky s hot dogy Parky´s, které formou franšíz rozjela v Česku společnost Kostelecké uzeniny. Nyní má šest takových prodejních míst, jejich počet má ale brzy výrazně stoupnout. "Cílem je mít po Česku celkem 150 až 200 stánků," řekl Jan Hanuš, generální ředitel Kosteleckých uzenin. V současné době má společnost už sedm desítek čekatelů na franšízovou licenci. 

Související