Příjmy americké internetové společnosti v posledním čtvrtletí loňského roku dosáhly výše 18,1 miliardy dolarů. Narostly tak oproti stejnému období v roce 2013 o 15 procent, tehdy Google dosáhl na 15,71 miliardy dolarů. Firma ale řeší jednu z nejdůležitějších věcí při podnikání na internetu: Zisky z online reklamy.

Největší internetový vyhledávač na světě podle svých výsledků ve čtvrtém čtvrtletí navýšil příjmy z inzerce o 14 procent. Průměrná cena za jedno kliknutí na reklamu ale klesla o tři procenta a podle analytiků se jedná o trend posledních let.

Jak dodává server CNN Money, Google, Facebook, Twitter a další společnosti doslova "bojují o oči" svých uživatelů a to, kde nakonec spočinou. Právě nižší než očekávaný příjem z reklamy, který tvoří značnou část výdělků společnosti, zklamal analytiky. Ti ostatně očekávali, že firma ve čtvrtém kvartále utrží 18,46 miliardy dolarů.

Na ostatních polích se ale Google dařilo. Příjmy z jeho tradičních služeb - vyhledávače nebo video serveru YouTube - v posledním čtvrtletí přinesly až 69 procent všech příjmů, tedy 12,43 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti pak byl 4,76 miliardy dolarů, oproti roku 2013 stoupl o 28 procent.

Akcie firmy v prodlouženém obchodování klesly o 3,5 procenta na 493 dolarů za kus. V pátek ráno byly na úrovni 510,66 dolarů za akcii.

Finanční ředitel Patrick Pichette při oznámení výsledků rovněž řekl, že silnější dolar společnosti uškodil. Kvůli němu prý společnost přišla o 616 milionů dolarů. Společnost také uvedla, že sníží investice do projektu Google Glass, protože nesplnil interní cíle.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru