Začnou v Los Angeles v Kalifornii, pojedou přes texaský Austin a po deseti dnech dojedou do Washingtonu D.C. Už potřetí se letos vydá dvacítka mladých lidí na cestu přes Spojené státy americké. Nová představa road tripu v sobě skrývá podnikatelský inkubátor na kolečkách Millennial Trains Project zaměřený na podporu myšlení mladých lidí, kteří chtějí změnit místo, kde žijí.

V rámci cesty se vlak zastavuje v jednotlivých městech a mladí mají možnost mluvit s tamními podnikateli. Celou cestu je doprovázejí zkušení lektoři. "Je to vnitřní i vnější cesta, je to opravdu zkušenost, která upozorňuje na nové oblasti," říká zakladatel neziskové organizace Millennial Trains Project Patric Down. Projekt podporují firmy jako globální konzultační společnost McKinsey & Company nebo kanadský průmyslový koncern Bombardier.

Pojízdný inkubátor je jedním z letošních programů určený pro mladé, ale i pro firmy hledající talenty. A ukazuje se, že je to jedna z možností, jak přilákat nové zaměstnance nebo podpořit kreativní nápady. Podobně na zástupce takzvaných millennials (lidí narozených mezi léty 1986 až 1994) cílí i letošní zahraniční konference Union’s Millennial Leaders Project.

Ukazuje se totiž, že se stále více zástupců generace Y nehrne do velkých korporátních firem. Přitom v následujících několika letech se stanou hlavní pracovní silou.  A mnohým z nich se nechce na více než osm hodin zavírat do velkých kanceláří. Například téměř sedmdesát pět procent uživatelů portálu Freelancer.com jsou mladí lidé, kteří chtějí pracovat sami na sebe.

O mladé zaměstnance proto firmy budou bojovat i letos. Třeba realitní společnost Jones Lang LaSalle si nechala vypracovat průzkum, co mladí millennials chtějí. A hodlá se podle výsledku i řídit. "Transformovali jsme náš náborový systém a rozhodli jsme se jinak integrovat mladé zaměstnance do pracovního kolektivu," uvádí výkonný viceprezident Jones Lang LaSalle Chris Pesek. Zdůrazňuje, že se zaměří na mentoring, stáže a kariérní rozvoj mladých.

Cestou podpory kreativních nápadů mladých lidí, snahou o pochopení jejich potřeb a zájmu o společenský dopad podnikání, se letos vydávají i další firmy. "Již dříve jsme založili Nadaci Starbucks jako součást našeho závazku ke komunitě a chceme poskytovat lidem do dvaceti pěti let možnost investovat do projektů, které jednou možná změní globální ekonomiku," vysvětluje své CSR cíle na rok 2015 mluvčí kavárenského řetězce Starbucks Hannah Gagen. 

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru