Tohle je jednoznačná výpověď: znalost němčiny u svých zaměstnanců je pro 99 procent firem z Německa, které působí v Česku, důležitá. "Poptávka po němčině tu je velká," potvrzuje Christian Rühmkorf z Česko-německé obchodní a průmyslové komory.

Ta provedla průzkum mezi téměř třemi stovkami firem v Česku, v němž zjišťovala, jaké jazykové znalosti vyžadují od svých zaměstnanců nebo uchazečů o práci. 

Ukázalo se, že angličtina je mezi německými firmami chápána jako základní předpoklad. "Němčina je vedle toho důležitá a často rozhodující kvalifikace, která uchazečům o práci zajišťuje výraznou výhodu proti ostatním," komentuje výsledky průzkumu Rühmkorf.

Jenže lidí, kteří splňují potřebnou - často technickou - kvalifikaci a zároveň umějí německy, je v Česku málo.  

Nejvíc je němčina podle průzkumu potřeba v managementu a na dalších vedoucích pozicích ve firmách. "Porada sice může začít v angličtině, ale často nakonec přejde plynule do němčiny," říká k běžné praxi Jochen Hagel z firmy MBTech, která působí v automobilovém průmyslu.

Podle téměř poloviny respondentů je ale tato jazyková znalost vyžadována i u inženýrů a odborných pracovníků. Najít právě takové lidi ale bývá největší problém.

"V oblasti vývoje, technických řešení a inovativních projektů jen angličtina nestačí," dodává Hagel s tím, že vývojové česko-německé týmy spolu musí komunikovat v němčině, tak aby mohly přesně popsat daný technický problém a jeho řešení. Právě v technice bývá těžké všechny detaily správně přenést do jiného jazyka. 

Výuku němčiny v Česku podporují i rakouské a německé velvyslanectví, jež stojí za jazykovou kampaní Šprechtíme. "Ekonomické vztahy mezi našimi zeměmi se vyvíjejí velmi pozitivně. A znalost němčiny tak otevírá dveře v byznysu stále víc," komentoval průzkum velvyslanec Německa Arndt Freiherr Freytag von Loringhoven.

"Nikdy nebylo naším záměrem konkurovat angličtině, která je nutností. Ale němčina navíc je jistě plus, které se vyplatí," dodal velvyslanec.  

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru