Univerzity, církve nebo třeba odbory by mohly v budoucnu přímo jmenovat své zástupce v mediálních radách, které dohlížejí na Českou televizi a Český rozhlas. O takzvaném německém modelu se debatuje ve sněmovně i mezi odbornou veřejností. Patří mezi velké změny, které by měla přinést letošní revize mediálních zákonů.

Ministerstvo kultury připravuje novelu vysílacího zákona, která by mimo jiné otevřela cestu pro třetí typ provozovatelů rozhlasových a televizních stanic. K veřejnoprávním a soukromým sdělovacím prostředkům by po vzoru západních zemí přibyla ještě komunitní média, úzce zaměřené neziskové projekty pro specifické cílové skupiny.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se