Pražský dopravní podnik jedná se společností Rencar o úpravě letité smlouvy na provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Podle ředitele Jaroslava Ďuriše není smlouva pro dopravní podnik výhodná. V krajním případě prý zváží i její výpověď. "Chceme se pokusit o narovnání smluvních vztahů," řekl ředitel. Na firmu euroAWK, která měla smlouvu na světelné vitríny v metru, podal podnik žalobu.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v pražské MHD i v dalších městech Česka, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B.

Firmě euroAWK, která je v oblasti reklamy konkurentem JCDecaux, už v roce 2012 vypověděl podnik smlouvu na vitríny v metru. "Spolupráce skončila v dubnu 2013, ale firma se s tím nehodlá smířit," uvedl. "Podali jsme proto žalobu na vyklizení ploch," doplnil.

Kdo získá uvolněné reklamní místo, za které dosud podnik dostával 12 milionů ročně, prý zatím podnik nerozhodl. Vyloučeno ale podle všeho není, že to bude JCDecaux. "Z ekonomických důvodů je lepší, když správu reklamních ploch v metru bude zajišťovat jedna firma," řekl bez dalšího komentáře Ďuriš.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v Česku. Zaměstnává více než 10 tisíc lidí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru