Jihokorejský konglomerát Hyundai Motor Group plánuje investovat během čtyř let 81 bilionů wonů (zhruba 1,7 bilionu korun) do továren, vývoje nových vozů a výstavby nového sídla.

Oznámila to podle agentury Reuters skupina, která je pátým největším výrobcem automobilů na světě a druhým největším obchodním konglomerátem v Jižní Koreji. Mezi její přidružené společnosti patří například automobilka Hyundai Motor Company, která působí i v České republice.

Zhruba 49,1 bilionu wonů hodlá Hyundai investovat do rozvoje výrobních kapacit v zahraničí a dalších 31,6 bilionu wonů do vývoje a výzkumu. Týkat by se měl vozidel šetrnějších k životnímu prostředí, "chytrých" aut a dalších technologií. Přidružené firmy kvůli tomu do roku 2018 přijmou přes 7300 nových zaměstnanců.

Automobilka Hyundai Motor již dříve uvedla, že postaví dvě nové továrny v Číně. Výroba by v nich měla začít koncem let 2016 a 2017. Sesterská Kia Motors Corporation navíc rozšiřuje kapacitu stávající továrny v Číně.

Konglomerát mimo to postaví nové ústředí na jihozápadě Soulu. Skupina už loni v září oznámila, že za pozemek v luxusní čtvrti zaplatí rekordních více než deset miliard dolarů.

Konglomerát svůj investiční plán zveřejnil v době, kdy jihokorejská prezidentka Pak Kun-hje vyvíjí tlak na společnosti s velkými finančními rezervami, aby více investovaly a zvýšily výdaje na zaměstnanost či výplatu dividend.

Hyundai poškozuje slabší japonský jen, který poskytuje výhodu japonským konkurentům. Automobilky Hyundai a Kia nedávno avizovaly, že letos čekají nejslabší růst prodeje za 12 let.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru