Čínský internetový obchod Alibaba se snaží bojovat s padělky. Od začátku roku do listopadu za boj s napodobeninami utratil 160 milionů amerických dolarů (3,6 miliardy korun), píše BBC.

Alibaba v boji proti padělkům zaměstnává na dva tisíce lidí a příští rok chce najmout další dvě stovky, po ruce má také 5400 dobrovolníků.

Společnost Alibaba v září vstoupila na burzu s rekordním celkovým úpisem v přepočtu 465 miliard korun a chce mířit výš. Proto se obává, že množství padělků, pocházejících především z Číny, poškodí její reputaci mezi zákazníky, prodejci i investory.

Obdobný americký server eBay ročně utratí 20 milionů dolarů (zhruba 450 milionů korun) na "program ochrany zákazníků", v rámci něhož například vyplácí odškodné za zakoupení falešných produktů a padělků.

"V boji s padělky neseme velkou odpovědnost," řekl výkonný řiditel Alibaba Group Jonathan Lu.

Americké úřady uvedly, že 93 % padělků, které se podařilo zachytit v roce 2013, pocházelo z Číny a Hongkongu. Pro Alibabu to může být obrovský problém. Když se na serveru v rámci "Singles' Day" prodalo zboží za 9 miliard dolarů, více než 10 % prodaných produktů byly padělky, uvedl čínský Státní úřad pro průmysl a obchod.

Alibaba prý jen letos spolu se státními orgány spolupracoval na více než tisícovce případů odhalených padělků.

Od svého zářijového rekordního vstupu na burzu zhodnotil Alibaba své akcie přibližně o polovinu. Od nadcházejícího čtvrtka chce firma začít prodávat také dluhopisy. Pro investory má podle agentury Reuters připraveno několik různých obligací v celkové hodnotě osm miliard dolarů. Podle mluvčího společnosti Alibaba plánuje prodejem dluhopisů refinancovat stávající dluh.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru