Poradenská společnost KPMG se letos rozhodla namísto tradičních dárků dát svým klientům možnost zapojit se do vánočního dobročinného projektu Darujte úsměv. Téměř 600 klientů v průběhu prosince vytvářelo virtuální perníčky a osobní vzkazy pro děti se sluchovým postižením.

Za každý perníček pak KPMG věnovala finanční částku potřebnou ke koupi nových sluchadel a dalších pomůcek pro děti sdružené v Centru pro dětský sluch Tamtam, s nímž celoročně spolupracuje. 21 dětí s vadou sluchu tak obdrželo celkových 500 000 korun.

„Letos o Vánocích chceme společně s našimi klienty pomoci změnit k lepšímu život dětí se sluchovým postižením a jejich rodin. Věnovali jsme půl milionu korun, které jim pomohou zajistit často drahé vybavení potřebné pro jejich vývoj a komunikaci s okolním světem,“ vysvětluje Pavel Závitkovský, partner odpovědný za CSR v KPMG v Česku.

Na webové stránce www.darujteusmev.cz mohli klienti vytvářet vlastní elektronicky ozdobené perníčky a vkládat osobní vzkazy pro děti, s jejichž příběhy se zde mohli seznámit.

„Nová sluchadla od nás děti dostanou k Vánocům spolu s osobními vzkazy od našich klientů. To první, co díky nám uslyší, tak bude přání veselých Vánoc a pro nás bude odměnou ten nejhezčí dárek – úsměv na jejich tváři,“ říká Závitkovský.

Letošní netradiční nadílka pro klienty KPMG je v souladu s dlouhodobým úsilím firmy o společensky odpovědné jednání. Nadnárodní firma navázala spolupráci s centrem Tamtam už při dlouhodobém projektu KPMG Rok společně – krok dopředu, jehož cílem je zefektivnit práci neziskových organizací.

Pro ně firma každoročně organizuje odborná školení a semináře a vybrané neziskovce pak po dobu jednoho roku poskytuje zdarma své služby, vzdělávání a dobrovolnickou pomoc. V tomto roce si za partnerskou neziskovku zaměstnanci KPMG zvolili právě Tamtam, a proto bylo logickou volbou podpořit jeho činnost i vánočním projektem.

„Je běžné, že firmy ve vánočním období obdarovávají své klienty. My jsme klienty namísto toho požádali, aby se zapojili do vánočního projektu pro děti, a společnými silami jsme tak pomohli zpříjemnit svátky těm, kteří to opravdu potřebují. Doufáme, že se nám podaří touto formou společenské odpovědnosti inspirovat i ostatní firmy,“ dodává Závitkovský.

KPMG ovšem zdaleka není jedinou firmou, která se letos rozhodla pro netradiční vánoční charitativní projekt. Například řetězec drogerií Rossmann, společnost Kofola, ING Pojišťovna nebo Mary Kay letos využily ke své propagaci takzvané charitky. Jsou to balení s dražé bonbony, na jejichž obalu je jakékoliv firemní sdělení. Přesně 12 % z ceny těchto bonbonů jde na pomoc konkrétním dětem a mládeži do 18 let prostřednictvím ověřených neziskových organizací a tato balení vyrábějí lidé s handicapem.

"Je fantastické dávat činnostem, které musíme udělat, přidanou hodnotu a hlubší smysl. PFka, vánoční večírky, nákupy dárků. Všechny naše úkoly závěru roku mohou být nejen splněné, ale splněné dobře a promyšleně. Vynaložený čas, finance a úsilí pak přináší mnohem více radosti. Vážím si osobností ve firmách, které takto koncepčně uvažují po celý rok," říká Iva Petříčková, výkonná ředitelka platformy Business Leaders Forum, která se věnuje firemnímu CSR.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru